اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اهواز

نمایشگاه سرامیک به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: هشتمین نمایشگاه تخصصی کاشی، سرامیک، چینی آلات و سنگ‌های تزئینی که با مشارکت 25 واحد تولیدی از دهم تا 13 دی‌ماه امسال در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار شد، به کار خود پایان داد.

نمایشگاه سرامیک به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، واحدهای تولیدی از استان‌های خوزستان، تهران، اصفهان، البرز و فارس در این نمایشگاه شرکت کردند.

ایجاد بستری مناسب برای ارتباط میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و ارائه آخرین دستاورد‌ها در زمینه تولیدات صنعت کاشی و سرامیک، چینی‌آلات و سنگ‌های تزئینی از جمله اهدافی بود که مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی خوزستان برای برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.

رحیم جلیلی در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: این نمایشگاه در فضایی به مساحت 2500 مترمربع به مدت 4 روز از ساعت 16 تا 22 در معرض دید عموم قرار گرفت.

بعد از الکامپ

بعد از نمایشگاه الکامپ که با استقبال پایین بازدید کنندگان مواجه شده بود و بسیاری از غرفه‌داران از وضعیت به وجود آمده نا‌راضی بودند، این بار نوبت به نمایشگاه سرامیک رسید تا این نمایشگاه نیز بازدید پایین را تجربه کرده باشد.

این نمایشگاه در دو سالن خلیج فارس و امام رضا (ع) برگزار شد. محیطی کاملا آرام. آرام از بابت تعداد جمعیت بازدیدکنندگان نه از موضوع دیگر.

شرکت ایفا سرام اگرچه بزرگ‌ترین غرفه را در سالن امام رضا (ع) به خود اختصاص داده، اما گویا تعداد بازیدکنندگان بسیار کمی داشته است. مسئول امور مالی بازرگانی این شرکت در اهواز درباره کیفیت و استقبال از نمایشگاه گفت: امسال آمار شرکت کنندگان نسبت به نماییشگاه سال گذشته بسیار پایین‌تر و حدود 70 درصد کاهش در شرکت کنندگان دیده می‌شود.

علی خلف‌زاده افزود: پارسال همه سالن‌ها پر از شرکت کنندگان بود، به طوری که جا برای برخی از غرفه داران نبود و در محوطه بیرون نمایشگاه نیز مستقر شده بودند.

وی همچنین گفت: از ابتدای شهریور تاکنون قیمت‌ها بسیار افزایش یافته و متعاقبا تقاضای سرامیک نیز کمتر شده است.

مسئول امور مالی بازرگانی شرکت ایفا سرام توضیح داد: شرکت‌های تولید کننده مردد مانده‌اند چون هم قیمت‌ها و هزینه‌ها بالا رفته و هم اینکه ممکن است هر لحظه افت قیمت ایجاد شود که باعث ضربه سختی به کار می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی ما مردم هستند افزود: فقط روز اول استقبال نسبتا خود بود اما بعد از آن شاهد رکود استقبال نسبت به سال‌های گذشته بودیم.

محمد شاوردی نیز یکی دیگر از غرفه‌داران است. او نیز ضمن گلایه از کم بودن بازدید اظهار داشت: مصادف شدن این نمایشگاه با اربعین حسینی، با نقطه اوج خواب زمستانی بازار مواجه شد.

وی با بیان اینکه برخی از غرفه‌داران خودشان در نمایشگاه شرکت نکردند گفت: هزینه‌های طراحی غرفه به قدری است برای شرکت کننده مقرون به صرفه نیست.

به گفته وی، نمایشگاه سرامیک قبلا بازیدهای خاص خودش را داشته و دارد. بسیاری از مخاطبان می‌دانستند که در ماه آینده نمایشگاه سرامیک خواهیم داشت.

این مقام مسئول افزود: حالا هم مراسم اربعین است و بسیاری از شهروندان مشغول نذورات خود هستند. در مجموع تنها دو سالن که نیمی از آن‌ها خالی مانده را شرکت کنندگان پر کرده‌اند.

تغییر زمانبندی نامناسب

مدیر شرکت بازرگانی مسجدی‌زاده نیز ضمن ابراز نارضایتی درباره این نمایشگاه گفت: اطلاع رسانی شهری خیلی ضعیف بود اما شرکت ما جداگانه از تبلیغات تلویزیون شهری استفاده کرد.

امیر حسین ایزدی اظهار داشت: تغییر زمانبندی آغاز نمایشگاه به صورت یک مرتبه بسیار کار نامناسبی بود، چراکه در نمایشگاه قبلی زمان برپایی این نمایشگاه تغییر کرد.

در ‌‌نهایت چنین به نظر می‌رسد که بخش اعظمی از غرفه‌داران خود را در جایگاهی باشان خاصی می‌بینند و بسیاری از آن‌ها بابت پایین بودن بازدید گله‌مند بودند.

پایین بودن آمار تبلیغ برای نمایشگاه و... از دیگر ایراداتی است که غرفه داران مطرح کرده‌اند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی خوزستان درباره پایین بودن تعداد شرکت‌ها گفت: سال گذشته دو سالن بود و امسال هم‌‌ همان دو سالن به برگزاری نمایشگاه سرامیک اختصاص داشت.

رحیم جلیلی افزود: درباره به جلو کشیدن زمان برگزاری نمایشگاه باید گفت که ضمن گفت‌و‌گویی که با رئیس اتحادیه این صنف داشتیم با توافق ایشان این زمان را انتخاب کردیم و دلیل خاص دیگری وجود ندارد. 

انتهای پیام/72004/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول