اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی رامسر خبر داد

شناسایی 225 کودک مشکوک به تنبلی چشم در رامسر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی رامسر با اعلام شناسایی 225 کودک مشکوک به تنبلی چشم در این شهرستان گفت: بهزیستی برای کمک به درمان تنبلی چشم کودکان و تهیه عینک و جراحی برای خانواده‌های نیازمند مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.

شناسایی 225 کودک مشکوک به تنبلی چشم در رامسر

حمیدرضا حبیب‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر اظهار داشت: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که نام دیگر آن آمبلیوپی بوده که اگر زود تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان خواهد بود.

رئیس اداره بهزیستی رامسر افزود: چشم‌های تنبل به ظاهر ممکن است سالم و بدون عیب و نقص به نظر رسد اما این عارضه را در خود داشته و تشخیص این بیماری کمی هوشیاری والدین را می‌طلبد تا کودک خود را زیر نظر داشته باشند.

وی یادآور شد: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و برگزاری تست‌های متعدد برای تشخیص تنبلی چشم در ایران، بیشتر کودکان در زمان کودکی این عارضه در آن‌ها کشف و متعاقباً درمان‌های تکمیلی انجام می‌شود.

حبیب‌اللهی ادامه داد: روش‌های درمانی مختلفی برای درمان تنبلی‌ چشم وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها بستن چشم، استفاده از عینک، انجام جراحی و تمرینات چشمی است.

این مسئول همچنین از معاینه چشم 2 هزار و 451 کودک رامسری خبر داد که 225 نفر دارای علایم مشکوک به تنبلی چشم بودند.

حبیب‌اللهی اظهار داشت: هر ساله طرح معاینه تنبلی چشم با همکاری اداره آموزش و پرورش و مهدهای کودک با محوریت اداره بهزیستی از نیمه آذر تا نیمه دی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ملی معاینه تنبلی چشم کودکان طرح آینده‌نگر است چرا که اگر تنبلی چشم زود تشخیص داده شود درمان آن در مرحله ابتدایی راحت و آسان است.

حبیب‌اللهی ادامه داد: اداره بهزیستی برای کمک به درمان تنبلی چشم کودکان برای تهیه عینک و جراحی برای خانواده‌های نیازمند مساعدت‌های لازم را نیز انجام می‌دهد.

این مسئول گفت: تمام امکانات به کار گرفته می‌شود تا این بیماری در مراحل اولیه شناسایی شود تا متأسفانه در آینده کودکانی نابینا و یا کم‌بینا نداشته باشیم.

رئیس اداره بهزیستی رامسر خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم شاید این بیماری در ابتدا آن چنان تأثیرگذار و مشکل‌ساز نشان داده نشود ولی در صورت ادامه این بیماری در چشمان کودکان در آینده مشکلات بسیار زیادی را در مسیر زندگی ایجاد کند.

انتهای‌پیام/86024/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول