اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرحله سوم پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان بافق آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی بافق از آغاز مرحله سوم پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان بافق خبر داد.

مرحله سوم پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان بافق آغاز شد

رئیس اداره بهزیستی بافق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با اشاره به اینکه با استفاده از دستگاه غربالگری سنجش بینایی چشم‌های کودکان یک تا شش سال شهرستان بافق معاینه شدند، اظهار داشت: از آغاز سال 91 تاکنون 600 کودک توسط این دستگاه معاینه شده‌اند که مشکوکان این طرح به بینایی سنج طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

محسن خوشگذران افزود: بهترین سن درمان تنبلی چشم زیر پنج سالگی است که هرچه درمان چشم تنبل بیشتر عقب بیفتد احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر می‌شود به طوری که پس از هفت تا 10 سالگی درمان تأثیر قابل توجهی در بینایی نخواهد داشت.

خوشگذران تصریح کرد: بهترین راه تشخیص تنبلی چشم معاینه چشم کودک است و از آنجا که چشم سالم در سال بعد ممکن است دچار تنبلی شود، چشم کودکان زیر شش سال باید هر سال مورد معاینه قرار گیرد.

رئیس اداره بهزیستی بافق خاطرنشان کرد: به این منظور سازمان بهزیستی سال‌هاست که به اجرای طرح بزرگ پیشگیری از تنبلی چشم می‌پردازد و بهزیستی شهرستان بافق نیز همراه با سایر شهرستان‌ها با اجرای این طرح بزرگ درصد شناسایی کودکان مبتلا است.

وی عنوان کرد: خانواده‌ها می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک خود به پایگاه‌های سنجش بینایی و با یک سنجش ساده از نابینایی احتمالی چشم کودک خود جلوگیری کنند.

انتهای پیام/2464/ح10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول