اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد خبر داد

افتتاح 100 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در بجنورد

خبرگزاری فارس: فرماندار بجنورد از افتتاح بیش از 100 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در این شهرستان به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر خبر داد.

افتتاح 100 پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سید محمد پاکمهر در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: علاوه بر این بیش از 50 پروژه عمرانی نیز به همین مناسبت کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی از آغاز عملیات گازرسانی به 41 روستای شهرستان بجنورد به عنوان محوری‌ترین پروژه‌های عمرانی این ایام برشمرد.

نماینده عالی دولت در بجنورد با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این پروژه‌های گازرسانی از محل اعتبارات سفر رهبری تأمین شده است، ادامه داد: گازرسانی به این تعداد از روستاهای شهرستان در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا گازرسانی به این تعداد از روستاهای شهرستان، سال آینده به اتمام برسد.

فرماندار بجنورد در بخش دیگر با اشاره به فعال شدن کمیته پیگیری مصوبات سفر رهبر انقلاب اسلامی در فرمانداری بجنورد خاطرنشان کرد: در مجموع 141 میلیارد تومان در قالب اعتبارات سفر رهبری به استان ابلاغ شده که سهم شهرستان بجنورد از این میزان 56 میلیارد تومان است.

وی آب منطقه‌ای با 19 میلیارد تومان اعتبار، نوسازی مدارس با 6 میلیارد تومان و راه و شهرسازی با 4 میلیارد تومان اعتبار را به عنوان بیشترین اعتبارات عمرانی شهرستان از محل اعتبارات سفر رهبری برای سال 91 عنوان کرد.

پاکمهر در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت از برگزاری همایش شیعه و سنی شهرستان در منطقه جرگلان خبر داد و گفت: این برنامه برای 12 ربیع الاول برنامه‌ریزی شده است.

نماینده عالی دولت در بجنورد با تبریک دهه فجر بر برگزاری هرچه با شکوه‌تر این ایام با محوریت مردم تأکید کرد و افزود: تزیین مکان‌های عمومی، ادارات، مدارس و.. در این ایام ضرورت دارد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف در واقع معامله با خداست و واقفان نیک اندیش از چشمه همیشگی خوبی‌ها برخوردارند.

فرماندار بجنورد با اشاره به اینکه وقف باید به سمت نیازهای جامعه هدایت و نیازها به واقفان اعلام شود، تصریح کرد: بی‌تردید احیای سنت حسنه وقف، صدقه جاریه‌ای برای افراد است که باید به صورت یک فرهنگ نهادینه شود.

وی افزود:‌ همه باید تلاش کنند تا این سنت حسنه به نحو احسن در جامعه احیا شود، چراکه ائمه اطهار (ع) به بحث وقف توجه ویژه داشته‌اند.

به گفته پاکمهر بسیاری از این دستورات به صورت سنت و سیره حسنه در فرهنگ ما بوده که بحث وقف نیز در دین مبین اسلام مورد تأکید جدی قرار گرفته است.

وی به سالروز تشکیل شورای آموزش و پرورش هم  اشاره کرد و یادآور شد: این شورا، منشأ بسیاری از تحولات و اقدامات مثبت در آموزش و پرورش بوده است.

فرماندار بجنورد متذکر شد: مشورت و شورا در آموزه‌های دینی بسیار مورد سفارش قرار گرفته است، بنابراین باید حداکثر این ظرفیت در شورای آموزش و پرورش استفاده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: این مناسبت بهترین فرصت برای معرفی خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایام‌الله دهه فجر است که مسئولان امر باید در این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام محمد علی سالاری با بیان اینکه ایام‌الله دهه فجر فرصتی برای تببین اندیشه‌های متعالی حضرت امام (ره) و معرفی خدمات و دستاوردهای انقلاب است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه‌ها و ترفندها در سایه لطف الهی و رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب پرصلابت به مسیر اصلی خود ادامه می‌دهد.

وی در پایان اذعان داشت: دشمنی‌ها و کینه توزی‌ها علیه انقلاب اسلامی، نشانه پویایی و بالندگی نظام اسلامی است و باید همواره نظام اسلامی را حفظ و قدر دانست.

انتهای پیام/63002/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول