اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک:

میزان جرایم در آبیک 35 درصد کاهش داشته است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از کاهش 35 درصدی جرایم در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

میزان جرایم در آبیک 35 درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جواد یاوری امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان آبیک در دفتر دادسرای عمومی و انقلاب اظهار داشت: سال گذشته 4 هزار و 848 پرونده وارده داشتیم که این تعداد امسال به 3 هزار و 197 پرونده رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های موجودی یک هزار و 867 پرونده بوده که تاکنون 37 درصد کاهش داشته و به یک‌هزار و 187 پرونده رسیده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: اجرای احکام هم 29 درصد کاهش وجود داشته است، یعنی از 2 هزار و 514 پرونده به 2 هزار و 38 پرونده رسیده است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از کشف 7 هزار و 700 گرم تریاک در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری 975 کیلو تریاک در شهرستان آبیک کشف شده است.

یاوری تصریح کرد: هنوز به نقطه مطلوب در زمینه مبارزه با اعتیاد نرسیده‌ایم؛ زمانی می‌توانیم اذعان کنیم که به نقطه مطلوب رسیده‌ایم که مردم به سمت اعتیاد نروند و معتادان در تهیه مواد مخدر به زحمت افتند و به راحتی نتوانند به مواد مخدر دست یابند و نیز مجبور شوند به شهرستان‌های مجاور بروند.

وی مواد مخدر، منازعه و ضرب و جرح، سرقت و تصرف عدوانی را بیشترین جرایم صورت گرفته در شهرستان آبیک ذکر کرد و افزود: مسئولان قضایی و انتظامی شهرستان آبیک با قاطعیت و شدت مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار دارند.

این مسئول با بیان اینکه 10 پرونده حکم اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر شهرستان آبیک به دادستانی کل کشور ارسال شده است، عنوان کرد: 3 پرونده در مرحله نهایی قرار دارد و در کمیسیون عفو در تهران در حال رسیدگی است که در سال آینده نتیجه آن اعلام خواهد شد، گرچه در زمینه عفو مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اذعان داشت: 7 پرونده دیگر در مراحل مقدماتی و تأیید دادستانی کل کشور قرار دارند.

یاوری یادآور شد: قاچاقچیان مواد مخدر، جرثومه فساد هستند و شهر را به فساد کشانده‌اند و مواد مخدر را شایع کرده‌اند که باید به اشد مجازات برسند.

وی گفت: در ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک پیگیر این موضوع هستیم که با ارائه فرم‌های نظرسنجی به مردم، میزان احساس امنیت را بسنجیم، چرا که امنیت را با مؤلفه‌هایی همچون میزان جرایم، جرایم خشن و سبک می‌توان فهمید، اما احساس امنیت شاخصه‌ای است که مردم باید اعلام کنند که در چه زمینه‌هایی اعم از سرقت، درگیری، ضرب و شتم، روابط ناموسی و نامشروع احساس امنیت نمی‌کنند تا بتوان امنیت را با احساس امنیت برابر کرد و به نتیجه ملموس دست یافت.

این مسئول در پایان اضافه کرد: خبرنگاران مکمل کار دستگاه قضایی هستند و می‌توانند خواسته‌های مردم را به مسئولان قضایی انعکاس دهند و با اطلاع‌رسانی دقیق و واقعی، عملکرد مسئولان را به مردم انعکاس دهند.

انتهای پیام/77006/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول