اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

صنایع در آلودگی هوای قزوین سهم قابل توجهی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: صنایع و همچنین نیروگاه شهید رجایی قزوین، سهم قابل توجهی در آلودگی هوای این استان دارند.

صنایع در آلودگی هوای قزوین سهم قابل توجهی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی آقا فرهادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به صنعتی بودن استان قزوین گفت: 40 درصد آلودگی استان قزوین مربوط به واحدهای صنعتی است که در این میان نیروگاه شهید رجایی و سیمان آبیک بیشترین آلایندگی را تولید می‌کنند.

فرهادی تصریح کرد: نیروگاه شهید رجایی قزوین با مصرف سالانه بیش از 450 هزار تن مازوت 1.5 برابر کوره‌های آجرپزی آلودگی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان خبر افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا همزمان با دهه مبارک فجر افزود: با توجه به بررسی‌های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر آبیک آلودگی این شهرستان دو برابر شهر قزوین اعلام شده که نیازمند رفع آن از سوی مسئولان کارخانه سیمان است.

این مقام مسئول در خصوص کارخانه سیمان آبیک گفت: این کارخانه با توجه به این مطلب که در محدوده جغرافیایی استان قزوین است پایش آن توسط محیط زیست قزوین انجام نمی‌شود لذا کنترلی بر کاهش آلودگی آن وجود ندارد که انتظار می‌رود مسئولان کشوری اقدام جدی کنند.

وی از دیگر واحدهای آلاینده استان که به دلیل کمبود گاز ناچار به استفاده از سوخت مازوت هستند که موجب آلودگی هوا می‌شود را تعدادی از صنایع کانی غیرفلزی مانند کارخانه‌های آسفالت، سنگ شکن، صنایع شیمیایی دانست و گفت: 30 واحد از این صنایع در آلودگی هوای استان نقش دارند.

انتهای پیام/2667/و/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول