اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس:

توسعه اقتصادی راه مناسب مبارزه با قاچاق است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و رونق اقتصادی در مناطق مرزی یکی از راه‌های مناسب مبارزه با پدیده قاچاق است.

توسعه اقتصادی راه مناسب مبارزه با قاچاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، محسن بیگلری در دیدار با فعالان اقتصادی سقز ضمن ابراز خرسندی از وجود امنیت پایدار در استان کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر در مناطق مرزی کشور و همچنین استان کردستان امنیتی پایدار حاکم بوده و این امنیت سبب شده است تا انتظار مردم این مناطق برای فراهم شدن زمینه‌های توسعه اقتصادی همگام با سایر مناطق کشور بیشتر شود.

وی گفت: با وجود این شرایط، تاکنون اقدامی اساسی که بتواند سرمایه‌گذاران را به سوی مرزها هدایت کند انجام نشده که امیدواریم در آینده این امر به صورتی جدی‌تر پیگیری شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که سرمایه‌گذاران دیگر نگران سرمایه‌گذاری در کردستان نیستند، اعلام محرک‌های اقتصادی از سوی دولت می‌تواند رغبت آنان را به سرمایه‌گذاری افزایش دهد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر اقدامات مؤثری در زمینه ترغیب سرمایه‌گذاران در کردستان از سوی دولت انجام شده اما بستر ارائه خدمات بیشتر فراهم است.

بیگلری ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان سقز برای توسعه صنعت دخانیات خاطرنشان کرد: شهرستان سقز زمانی مهم‌ترین مرکز تولید توتون چپق در کشور بود ولی این صنعت امروز دچار یک رکود اساسی شده است.

وی ادامه داد: غیرفعال شدن واحدهای صنعتی در مناطق مرزی یکی از عوامل گرایش مردم به سوی پدیده قاچاق‌کالا در مرزها است که باید برای مقابله با آن چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: میلیاردها تومان سرمایه منقول و غیرمنقول در صنعت دخانیات سقز در مرکز این شهر بدون استفاده رها شده و این سئوال را در ذهن مردم ایجاد کرده که چه عواملی باعث این امر است.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: پس از بازدید رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دخانیات سقز در مهرماه سال‌جاری و حضور مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار شد این صنعت دوباره در سقز راه‌اندازی شود و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان این شهرستان فراهم شود و ما امیدواریم این امر هرچه زودتر محقق شود.

انتهای‌پیام/79010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول