اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات کردستان:

خبرنگاران کردستانی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات استان کردستان از ساماندهی خبرنگاران فعال و غیرفعال استان تا پایان امسال خبر داد.

خبرنگاران کردستانی ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلیمان الله‌مرادی در جلسه هم‌اندیشی اصحاب مطبوعات استان کردستان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اعتراضات اصحاب رسانه استان در زمینه عملکرد خانه مطبوعات در خصوص نابسامانی به ویژه در زمینه ورود آسان و بدون محدودیت افراد جدید کاملا درست بوده و منکر آن نیستم.

به گفته وی، بحث ساماندهی مجدد اعضای خانه مطبوعات و تفکیک خبرنگاران فعال و غیرفعال یکی از مصوبات هیئت مدیره دوره پنجم خانه مطبوعات کردستان است که امیدواریم با پشتوانه همین افراد ظرف دو ماه آینده محقق شود.

الله‌مرادی خاطرنشان کرد: ورود افراد ناآشنا به بحث خبر به صرف گرفتن سرپرستی و یا نمایندگی روزنامه خاصی در استان را قبول نداریم اما تا زمانی که خود اصحاب رسانه استان و کسانی که به قول خود خبرنگاران واقعی این حوزه هستند حمایت نکنند، خروجی مثبتی در این حوزه نخواهیم داشت.

رئیس خانه مطبوعات استان کردستان اضافه کرد: تفکیک خبرنگارانی که تمام هم و غمشان تلاش در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی است از  دیگر افراد بسیاری از مشکلات را پوشش می‌دهد.

الله‌مرادی از پیگیری جدی این مهم با حمایت خود اصحاب رسانه در استان خبر داد و گفت:‌ به همین منظور مجمع عمومی اعضا برای سامان دادن به این موضوع در آینده نزدیک برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه عملکرد هیئت مدیره دوره پنجم خانه مطبوعات را نسبت به گذشته بسیار مطلوب عنوان کرد و پیگیری و تلاش در راستای رفع مشکلات خبرنگاران، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی با حضور اساتید برجسته و رفع مشکل مسکن بخشی از خبرنگاران را از اقدامات خانه مطبوعات استان برشمرد.

الله‌مرادی در ادامه با اشاره به مباحث و مشکلات مطرح شده از سوی خبرنگاران حاضر در جلسه اظهار کرد: بیش از 50 درصد از مشکلات مطرح شده از سوی دوستان به عملکرد مسئولین استانی برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران صرفا واقعیت‌ها را بیان می‌کنند و اگر مسئولین و مدیران ما تجزیه و تحلیل خوبی نداشته باشند اصحاب رسانه را با مشکل روبه‌رو خواهند کرد.

به گفته رئیس خانه مطبوعات کردستان، اگر مسئولین تعامل دو سویه و تنگاتنگ با اصحاب رسانه داشته باشند و در زمینه اطلاع‌رسانی به موقع به خبرنگاران استراتژی مطلوبی به کار گیرند بسیاری از مشکلات امروز جامعه باقی نخواهد ماند.

الله‌مرادی همچنین با انتقاد از عملکرد شورای اطلاع‌رسانی استان در زمینه اطلاع‌رسانی به جامعه رسانه استان اظهار کرد: بود و نبود این شورا در استان هیچ تفاوتی ندارد.

وی در پایان داشتن یک نظام منسجم فرهنگی برای مطبوعات را ضروری دانست و گفت:‌ به منظور رفع بسیاری از مشکلات و چالش‌های این حوزه هیئت نظارتی ارشاد اسلامی باید به نظام مهندسی مطبوعات تغییر نام پیدا کند.

انتهای پیام/79002/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول