اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کامرون: ماجرای گروگانگیری در الجزایر هنوز پایان نیافته است

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر انگلیس در گزارش به مجلس عوام تأکید کرد که ماجرای گروگانگیری در الجزایر هنوز پایان نیافته است و کمتر از ۳۰ شهروند انگلیسی همچنان در معرض خطر هستند.

کامرون: ماجرای گروگانگیری در الجزایر هنوز پایان نیافته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «دیوید کامرون» امروز جمعه در گزارش خود به مجلس عوام انگلیس در خصوص گروگانگیری در تأسیسات گاز طبیعی الجزایر اعلام کرد که هم‌اکنون کمتر از 30 شهروند انگلیسی در الجزایر در خطر هستند.

وی ادامه داد که این حمله ظاهراً بسیار گسترده و بزرگ و سازماندهی شده به نظر می‌رسد و در واقع یک حمله‌ای بوده که توسط گروههای کاملاً مسلح صورت پذیرفته است است و این وضعیت  همچنان ادامه دارد.

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس نیز در خصوص تراژدی گروگانگیری در الجزایر اعلام کرد که اولویت دولت انگلیس، آگاهی پیدا کردن از وضعیت شهروندان این کشور است و وزارت خارجه با اعزام هیأت ویژه به الجزیره، با مقامات دولت الجزایر و شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم» موسوم به «بی پی» در تماس است و تلاش می‌کند از انگلیسی‌های آزاد شده و آنهایی که از این حادثه جان به در بردند، حمایت کند و آنها را به خانواده‌هایشان بازگرداند.

روز چهارشنبه هفته جاری، گروهی از افراطی‌ها در الجزایر به تأسیسات استخراج و تصفیه گاز «عین امیناس» حمله کردند و تعدادی از کارکنان الجزایری و خارجی را به گروگان گرفتند.

روز پنجشنبه، دولت الجزایر به این محل حمله هوایی کرد و در پی این عملیات 4 گروگان خارجی و چندین گروگان داخلی کشته شدند. گروگانگیرها نیز اعلام کردند که در نتیجه حملات نیروهای دولتی، 34 گروگان و 14 گروگانگیر کشته شدند.

صبح امروز، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که هنوز از وضعیت 20 شهروند این کشور که در ماجرای گروگانگیری بوده‌اند، خبری نیست.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول