اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آزادی 4 کارگر خارجی از چنگ گروگانگیران در الجزایر

خبرگزاری فارس: در پی حمله ارتش الجزایر به میدان گازی جنوب این کشور که در آنجا تندروهای مسلح ده‌ها کارگر خارجی و الجزایری را گروگان گرفته‌اند چهار گروگان خارجی موفق به فرار شدند.

آزادی 4 کارگر خارجی از چنگ گروگانگیران در الجزایر

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی تندروهای مسلح که کارگران را در میدان گازی جنوب شرق الجزایر به گروگان گرفته‌اند به خبرگزاری موریتانی اعلام کرد: در پی حمله بالگردهای ارتش الجزایر و کشته شدن ده‌ها تن از گروگان‌ها هنوز هفت تن از گروگان‌های غربی هنوز زنده هستند.

وی افزود: گروگان‌های خارجی که زنده مانده‌اند سه بلژیکی، دو آمریکایی، یک ژاپنی و یک انگلیسی هستند و شرکت نفتی وابسته به تاسیسات عین امناس خواستار مداخله برای رسیدگی به حال زخمی‌ها شده است.

خبرگزاری الجزایر نیز اعلام کرد که ارتش الجزایر موفق شده است چهار گروگان خارجی از جمله دو انگلیسی، یک کنیایی و یک فرانسوی را از چنگ تندروها خارج کند.

سخنگوی گروگانگیران پیش از این اعلام کرد که 34 تن از گروگان‌ها و 15 تن از گروگانگیران در عملیات ارتش الجزایر کشته شدند.

وی افزود: گروگانگیران قصد داشتند تعدادی از گروگان‌ها را سوار بر اتوبوس به مکانی امن‌تر ببرند که هدف حمله ارتش الجزایر قرار گرفتند.

هنوز مقامات الجزایر درباره آمار کشته‌ها در این حمله اظهار نظر نکرده‌اند اما انگلیس به نقل از مقامات الجزایر اعلام کرده است که عملیات ارتش الجزایر ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول