اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر کشور الجزایر:

گروگانگیری توطئه‌ای برای تهدید امنیت الجزایر است

خبرگزاری فارس: در حالی که منابع الجزایری از فرار 25 گروگان خارجی از دست تندروها خبر می‌دهند وزیر کشور الجزایر حادثه گروگانگیری در کشورش را تلاش برای تهدید امنیت الجزایر دانست.

گروگانگیری توطئه‌ای برای تهدید امنیت الجزایر است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع الجزایری گفتند: در عملیات نیروهای الجزایری برای آزادی گروگان‌ها در میدان گازی عین امناس در جنوب شرق این کشور 25 گروگان خارجی موفق به فرار شدند و شش تن دیگر کشته شدند.

درگیری‌ها زمانی آغاز شد که افراد مسلح وابسته به القاعده صبح چهارشنبه به این میدان گازی هجوم بردند و سپس اعلام کردند که 41 خارجی را به گروگان گرفته‌اند.

این گروه خواستار توقف عملیات نظامی فرانسه در شمال مالی شده است.

دحو ولد قابلیه وزیر کشور الجزایر در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: نیروهای الجزایر کنترل کامل منطقه محل گروگانگیری را در دست دارند و نیروهای ارتش کاملا منطقه را محاصره کرده‌اند و گروگانگیران نمی‌توانند فرار کنند.

این وزیر الجزایری گفت: سرکرده این گروگانگیران مختار بلمختار یک جنگجوی تندرو کهنه کار است که در دهه هشتاد با نیروهای جماهیر شوروی سابق در افغانستان جنگیده بود.

ولد قابلیه تاکید کرد که گروگانگیران از مالی یا لیبی نیستند.

وی حمله به میدان گازی الجزایر را تهدیدی برای امنیت الجزایر دانست و افزود: توطئه‌ای برای تهدید کردن امنیت الجزایر و ناامن جلوه دادن این کشور وجود دارد.

هنوز آمار دقیقی از شمار گروگان‌های خارجی و ملیت آنها در دست نیست.

از سوی دیگر خبرگزاری الجزایر به نقل از یک وزیر الجزایری اعلام کرد که بیشتر گروگانگیران کشته شده‌اند اما عملیات نظامی نیروهای ارتش ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول