اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یکی از گروگان‌ها جزئیاتی تازه از گروگانگیری در الجزایر منتشر کرد

خبرگزاری فارس: یکی از افرادی که در مجتمع گازی شرق الجزیره به گروگان گرفته شده، در تماس با شبکه فرانس 24 جزئیات تازه‌ای را از این گروگانگیری منتشر کرده است.

یکی از گروگان‌ها جزئیاتی تازه از گروگانگیری در الجزایر منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه فرانس 24 موفق شده است با یکی از ده‌ها نفری که در یک شرکت گاز در شرق الجزایر به گروگان گرفته شده‌اند، تماس برقرار کند.

این گروگان که نخواسته نام خود را فاش کند، حضور گروگان‌هایی از کشورهای انگلیس، ژاپن، فیلیپین و مالزی را تائید کرده است.

وی با بیان اینکه افراد مسلح همزمان هم به شرکت گاز و هم به محل اسکان کارگان حمله کرده‌اند، گفت: در روز روشن حمله کردند و همه ما را کنار هم قرار دادند.

به گفته این گروگان، گروگانگیرها کاملا مسلح بوده و چندین نفر از گروگان‌ها را مجبور به بستن کمربند انفجاری کرده‌اند. این افراد تهدید کرده‌اند که اگر نیروهای دولتی الجزیره برای آزادی گروگان‌ها وارد عمل شوند، پالایشگاه را منفجر می‌کنند.

منباع خبری همچنین از فرار 30 نفر گروگان‌ها خبر داده‌اند. بنا بر برخی گزارشات، 15 نفر از این فراد اتباع خارجی هستند.

سخنگوی دولت فرانسه روز گذشته تقریبا حضور گروگان‌های فرانسوی در این مجتمع گازی را تائید کرده، اما گفت که هنوز تعداد این گروگان‌ها مشخص نیست.

روز گذشته گروهی از افراد مسلح با حمله به یک مجتمع گازی ده‌ها نفر از کارکنان این مجتمع را به گروگان گرفتند. این گروگانگیری همزمان با حمله نیروهای فرانسوی به کشور مالی انجام گرفته است. حمله فرانسوی‌ها به مالی با هدف مبارزه با تروریست انجام شده است. شبه‌نظامیان وابسته به القاعده در واکنش به این حمله، هشدار داده بودند و این حمله را باز کردن درب جهنم به روی فرانسوی‌ها خوانده‌اند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول