اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد

افتتاح صندوق مهر ایران در خیرآباد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از افتتاح شعبه‌ای از این بانک در منطقه خیرآباد خبر داد.

افتتاح صندوق مهر ایران در خیرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، غلامرضا مصطفی‌پور که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خیرآباد بود با اعلام این خبر گفت: در نظر داریم جنب مصلی نماز جمعه خیرآباد بانک قرض الحسنه مهر را برای ارائه خدمات به مردم منطقه افتتاح کنیم.

وی افزود : بانک قرض الحسنه مهر ایران به‌عنوان اولین بانک برای ارائه تسهیلات بانکی به صورت قرض‌الحسنه در سال 85 آغاز به کار کرد تا برای به وجود آوردن شرایط لازم جهت استفاده افراد نیازمند راه برای شکوفایی اقتصادی و اجتماعی مهیا شود.

سرپرست صندوق مهر امام رضا (ع) ادامه داد: بر این اساس اقشار بی‌بضاعت و کم‌درآمد می‌توانند با بهره‌مندی از این منابع و تسهیلات برای رشد و درآمد زایی از خدمات بانک بهره‌مند شوند.

مصطفی‌پور گفت: فلسفه شکل‌گیری بانک مهر ایران به منظور در برگیری منابع مالی تجار، بازرگانان و سرمایه دارانی بود که می‌خواستند مبالغ خود را در جایی امن نگهداری کنند و همین امر باعث شد تا هدفی همچون وام قرض الحسنه در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول افزود: می‌توان ارائه تسهیلات از سوی این بانک را به عنوان فعالیت عبادی در نظر گرفت؛ چراکه صدقات، انفاق، خیرات و قرض الحسنه به عنوان فعالیت‌های عبادی و مالی تلقی می‌شود.

وی افزود: ائمه (ع) ثواب قرض الحسنه را 18 برابر صدقه و انفاق دانسته‌اند و بر این امر تاکید بسیاری در این  خصوص شده است.

سرپرست صندوق مهر امام رضا (ع) گقت: ‌فردی که صدقه دریافت می‌کند مکلف به باز پس دادن آن نیست ولی قرض الحسنه باعث می‌شود تا فردی که از جایی اقدام به دریافت پول می‌نماید برای عودت آن پول را برای ایجاد کار و فراهم کردن شرایط اقتصادی به کار گیرد و این عمل منجر به کارآفرینی و بسیاری موارد دیگر در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/2462/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول