اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی استان سمنان مطرح کرد

رقابت ایران و آمریکا این بار در صادرات پسته

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از رقابت ایران و آمریکا در صادرات پسته خبر داد.

رقابت ایران و آمریکا این بار در صادرات پسته

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان، لطف‏الله رضایی در نشست اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: در سال 2002 صادرات پسته ایران از آمریکا بیشتر بود؛ اما در سال 2012 آمار صادرات پسته آمریکا 85 درصد رشد داشته و بالاتر از ایران قرار گرفته است.

رضایی افزود: یکی از مشکلات دستگاه‏های دولتی و خصوصی ضعف هماهنگی بین واحدهاست.

وی تصریح کرد: مشخص نیست در این عرصه چه ارگان یا نهادی چه اقداماتی را انجام داده و بیشتر از 80 درصد کارهای دستگاه‏های اجرایی موازی‏کاری است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پیشنهاد کرد: انجمن پسته دامغان باید توان موجود دراین بخش را شناسایی و استانداردها را بومی‏سازی کند و این بررسی‏ها به عنوان راهبر و ناظر مطرح باشد.

ارزش افزوده پسته به تولیدکننده برگردد

کارشناس جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: با عضویت تولیدکنندگان در تشکل‏ها و انجمن‏ها، مسیرهای متعددی برای تولیدکننده هموار می‏شود که به راحتی می‏تواند برای رشد و توسعه از آن استفاده کند.

احسان عباسپور، نبود متولی واحد که بتواند مدیریت بازار و هماهنگی بین بازار و فروش را به طور کامل پیگیری کند، را یکی از مهم‏ترین مشکلات تولید کننده پسته عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: تشکل پسته دامغان بتواند ضمن رفع مشکلات واحدهای تولیدی پسته، ارزش افزوده این محصول را به تولیدکننده برگرداند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان نیز بر تشکل‏گرایی و همدلی اعضای بخش کشاورزی تاکید کرد.

مهدی حداد گفت: باید نگاه‏ها را در بخش کشاورزی عوض کرد و از ورود سرمایه‏گذاران خارجی برای سرمایه‏گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی آن استقبال کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد این تشکل بتوان جایگاه پسته دامغان را در سطح بین‏المللی به حد واقعی خود رساند.

انتهای پیام/2249/ج/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول