اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر تهران:

خانواده یک نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع مشورتی بانوان شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها گفت: خانواده یک نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه بوده که توجه به این مهم یک ضرورت است.

خانواده یک نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه است

معصومه آباد صبح امروز در حاشیه بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی، کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گرگان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها، همان‎گونه که از اسمش بر می‎آید هماهنگ با سایر مجامع شهر و روستا دارای جایگاهی مشورتی است و طرح‎ها و پیشنهاداتی که در مجمع مطرح می‎شود پس از بحث و برسی ارائه راهکارهای قانونی و انجام رأ‎گیری و کسب حد نصاب لازم، توسط اعضای مجمع بانوان به شهرهای متبوع خود برای تصویب و اجرا انتقال می‎یابد.

وی تصریح کرد: این مجمع با داشتن ظرفیت بسیار خوب از توانایی‎ها و تجربیات مفید بانوان عضو، تاکنون توانسته است مصوبات ارزنده‎ای در حوزه‎های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه در حوزه بانوان به تصویب برساند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: رویکرد غالب مصوبات با محوریت خانواده، چالش‎ها و مشکلات پیش‌رو در همه عرصه‎های بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... بوده است و در پاره‎ای از موارد، وجود برخی کاستی‎ها در چارچوب قوانین موجود، مجمع را به سمت تصویب مصوبه‌ای خاص سوق داده است.

آباد با بیان اینکه برخی مصوبات نیز صرفاً در غالب نیازهای ویژه بانوان در عرصه‎های شهری مطرح و به تصویب رسیده است، اظهار داشت: از این میان در راستای تکریم خانواده، مصوباتی نظیر مرخصی خانواده با موضوعیت ارائه مرخصی با حقوق به مدت دو هفته‎ای به آقایانی که صاحب فرزند می‌شوند، خوشبختانه پس از تصویب در مجمع عالی استان‎ها به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و به دلیل اهمیت موضوع مورد توجه و استقبال بسیاری از نمایندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ضرورت توجه به موضوعات مرتبط در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عضو مجمع مشورتی بانوان شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها گفت: زنان به عنوان نیمی از واحد عظیم اجتماعی، نقش مهمی در تربیت فرزندان و ارائه الگوهای صحیح زندگی در خانواده و جامعه به عهده دارند.

نقش مکمل پدر و مادر در تربیت فرزندان حائز اهمیت است

آباد خاطرنشان کرد: اگر مهم‌ترین سرمایه‎های معنوی و اجتماعی هر جامعه را خانواده بدانیم، قطعاً نقش مکمل پدر و مادر در تربیت فرزندان بسیار حائز اهمیت است و توجه به این جایگاه در رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری به‌ویژه در بحث جنگ نرم‎افزاری با هدف تخریب جایگاه رفیع خانواده توسط دشمن مکرراً عنوان شده است.

وی تصریح کرد: ارائه طرح‎های مفید برای پاسداری و حمایت از استواری و شأن خانواده به عنوان یک تکلیف قانونی، از رئوس بسیاری از طرح‎های مجمع بوده است.

گفتنی است،‌ بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها به مدت یک روز با حضور رئیس شورای اسلامی و شهردار گرگان برگزار شد.

همچنین سی‌امین نشست مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها روز گذشته با حضور نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام‌جمعه گرگان برگزار شد.

لازم به ذکر است، نشست سی و دومین مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی و نشست بیست و سوم بانوان عضو کلانشهرها و مراکز استان‎ها اسفندماه در قم برگزار می‎شود.

انتهای‌پیام/2307/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول