اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

پایه‌های معنویت باید در دانشگاه تحکیم یابد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با تأکید بر تحکیم پایه‌های معنویت در دانشگاه‌ها گفت: تحکیم پایه‌های معنویت باید در دانشگاه‌ها بیشتر فراهم شده و تلاش در راستای رشد و تعالی فرهنگی و اسلامی افزایش یابد.

پایه‌های معنویت باید در دانشگاه تحکیم یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها در جلوگیری از انحرافات اخلاقی جوانان وظیفه بسیار سنگین و دشواری بر عهده دارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به زمینه‌های اخلاقی و اعتقادی در بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی زمینه رشد در عرصه‌های سیاسی، علمی، هنری و فناوری را موجب شده و در کنار  این مسائل زمینه‌های اعتقادی و اخلاقی نیز پیشرفت‌های خوبی به برکت انقلاب اسلامی در کشور ایجاد کرده است.

 

در ادامه امام جمعه موقت قزوین به مسائل فرهنگی و کارهای صورت گرفته در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌هایی که از نظر فضایل اخلاقی و اسلامی موفق هستند، برنامه‌های فرهنگی خوبی توسط مسئولان نهادهای دانشگاه‌ها برای دانشجویان برنامه‌ریزی کرده‌اند که برای مسئولان قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی تصریح کرد: جوانان ما مسئولان آینده این کشور هستند، بنابراین باید تلاش فراوانی در راستای رشد و آگاهی آنها صورت گیرد.

وی در خصوص ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با روحانیون ابراز داشت: مسئولان دانشگاه‌ها می‌توانند با تبادل نظر با روحانیون حوزوی حضور بیشتر آنها را در دانشگاه‌ها فراهم کنند و مسائل دینی و اعتقادی را در دانشگاه‌ها نهادینه کنند.

 

در ادامه دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و اظهار داشت: قطع یقین موضوعات مطرح شده در این جلسات و بحث در خصوص مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌تواند منشا خیر بوده و تأثیرگذار باشد.

محمدحسین شفیعی‌ها خاطر نشان کرد: در گسترش مفاهیم فرهنگی و اعتقادی باید مسئولان دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه پیش‌گام شده و قطع یقین اگر حتی یک کلمه از روی اعتقاد بیان شود، در قشر جوان تأثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است فرزاد جهان بین، مسئول شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان گزارشی در این جلسه از فعالیت‌ها و برنامه‌های این شورا ارائه کرد و معاونان فرهنگی دانشگاه‌های استان و برخی از اعضای شورای فرهنگی استان در خصوص مسائل فرهنگی مطالبی بیان کردند.

انتهای پیام/77001/ت40/ظ/1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول