اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان مطرح کرد

جذب 15 میلیارد تومان اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز در کردستان

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: امسال 15 میلیارد تومان از اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز در استان جذب و هزینه احداث مدارس شده است.

جذب 15 میلیارد تومان اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی پنج‌شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که با حضور تمام فرمانداران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌های تابعه استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش پایه و اساس توسعه همه جانبه استان است که باید به توسعه زیر‌ساخت‌های این حوزه توجه بیشتری شود.

وی عنوان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید در فراهم کردن شرایط ساخت مدارس از سوی خیرین مدرسه‌ساز و سرمایه‌گذاران مدارس همکاری لازم را داشته باشند و برای تحقق برنامه‌های آنها هزینه کنند.

استاندار کردستان گفت: با همت و پیگیری اعضای شورای آموزش و پرورش متقاضیان احداث مدارس غیر انتفاعی باید از تسهیلات بیشتری بهره‌مند شوند.

این مسئول حفظ حرمت خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ضروری خواند و افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش استان باید مدام با خیرین مدرسه‌ساز در ارتباط باشند و برای جذب خیرین بیشتر در خارج از استان تلاش کنند.

شهبازی تاکید کرد: مسائل و مشکلات نباید مانع تلاش شورای آموزش و پرورش در بحث فعالیت‌ها شود و باید با مدیریت صحیح زمینه رفع مشکلات را فراهم کرده و برنامه‌ها و اهداف شورا را تحقق ببخشند.

کریم پیری معاون فرماندار شهرستان کامیاران هم در این جلسه وجود معارضین زمین‌های آموزشی را مشکل بزرگ شورای آموزش و پرورش شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر 18 باب فضای آموزشی کامیاران با این مشکل درگیر هستند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج هم جابه‌جایی بی‌رویه جمعیت از مرکز شهر سنندج به حواشی را یکی از مشکلات بزرگ نام برد و عنوان کرد: این مشکل علاوه بر تضاد فرهنگی دو منطقه بطن شهر و حواشی، با کمبود فضای آموزشی در حواشی شهر نیز مواجه شده‌ایم.

غزاله مرادی متذکر شد: امسال 187 اتاق درس با اعتباری 400 میلیون تومانی احداث شده، اما نگرانی ما از بابت کاهش جمعیت مدارس درون شهری و افزایش جمعیت مدارس حاشیه‌ای است که متاسفانه موجب مشکلاتی شده است.

ولی‌الله میرزایی‌اصل فرماندار سنندج هم در این جلسه مدرسه‌سازی در شهرستان سنندج را معجزه‌آسا توصیف کرد و اذعان داشت: در یک سال دو مدرسه در یک محله از اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز احداث شده و این بیشتر مشکلات را مرتفع کرده است.

انتهای پیام/79001/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول