اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

شرکت‌های مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل اقدام کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت‌هایی که مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند، زودتر مقدمات کار را آماده کنند.

شرکت‌های مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، علی ممی‌زاده امشب در کارگاه آموزشی آشنایی با قانون کار تصریح کرد: شرکت‌هایی که مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند، در موعد مقرر نسبت به این امر طبق قانون کار اقدام کنند.

وی در قسمتی از سخنان خود به شرایط فسخ قراردادها اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط فسخ قرارداد که بعدا" در ماده 10 قانون کار الحاق شده، موجب رفع بسیاری از مشکلات کارگری شده است.

ممی‌زاده افزود: طبق ماده هشت قانون کار اگر کارفرما و کارگر در موضوع اختلاف پرداخت حق و حقوق کارگر، به مبلغ کمتر از مصوب شورای عالی کار توافق کنند این توافق باطل است و نافذ نیست.

وی تاکید کرد: کار از یک طرف با تجربه و دانش آدمی درآمیخته و از طرف دیگر به صورت یک امر فرهنگی و ارزشی جلوه‌گر شده، به این ترتیب بین اندیشه،کار و روابط اجتماعی پیوند ناگسستنی پدید آمده است.

ممی‌زاده گفت: در حقوق اسلام نیز کار به عنوان یک ارزش و فضیلت مورد توجه قرار گرفته و هدف شارع مقدس اسلام از کار تهذیب نفس و تربیت انسان برای سعادت دنیا و آخرت است همچنانکه در قرآن مجید، نهج‌الفصاحه و احادیث متعدد خداوند سبحان مؤمنان را به تعلیم و تزکیه نفس، اخلاق و توجه به خودسازی دعوت کرده که اساس آن مبتنی بر کار،کوشش، قسط، عدل، حق و حقیقت است.

 رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بنابراین اهمیت کار و اشتغال همچنین تدبّر در ابعاد و جایگاه آن همواره موضوع مورد توجه محققان بوده و هست.

مهدی نادری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شبستر نیز یکی از زیرساخت‌های حمایت از تولید ملی این است که از تولید مشابه کالاهای خارجی که در کشور تولید می‌شود، حمایت شود.

وی اظهار داشت: نقش کارگران در تولید ملی انکارناپذیر است و باید با تعاملات سازنده بین کارگران و کارفرمایان از بروز اختلافات جلوگیری و از دامن زدن به تنش‌ها خودداری شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شبستر در بخش دیگری از سخنان خود به موادی از قانون کار اشاره و تصریح کرد: روان سازی مباحث کارگری و کارفرمایی از اهداف این قانون است و باید با ایجاد تعامل سه جانبه‌گرایی بین کارگر، کارفرما و دولت به موفقیت‌های مهم نائل شویم.

وی با اشاره به ضرورت تقویت روحیه خودباوری در عرصه‌های کار و تلاش اضافه کرد: ما دنبال کار شایسته و فرهنگ کار هستیم و مسیرمان باید با همت و تلاش کارگران و کارفرمایان به سمتی سوق پیدا کند که تجدید قوای خودباوری و ایثار در جامعه تسری یابد.

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول