اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران:

برنامه‌های کاربردی پیشگیری از بحران تدوین شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: برنامه‌های کاربردی پیشگیری از بحران در مازندران تدوین شود.

برنامه‌های کاربردی پیشگیری از بحران تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر مازندران، پنجمین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی سازمان مدیریت بحران استانداری با حضور بیژن دفتری استاد برجسته امداد و نجات، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو در سالن کنفرانس جمعیت استان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در این جلسه با ارائه گزارشی از مصوبات جلسات گذشته و برنامه‌های اجرایی آن گفت: هدف نهایی از تشکیل اینگونه جلسات هماهنگی و بازخوانی برنامه‌های اجرایی به منظور حضور مؤثر و موفق در فرآیند مدیریت بحران و کاهش آثار مخرب ناشی از حوادث است.

مهدی ولی‌پور تصریح کرد: با تاکید استاندار مازندران و مدیریت بحران استانداری درباره تشکیل به موقع جلسات کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی و ضرورت تدوین برنامه‌های کاربردی و عملیاتی به منظور پیشگیری از بحران و تهیه سناریوهای امدادرسانی با مشارکت تمامی دستگاه‌های عضو شایسته است سازمان‌ها با توجه به اهمیت مسئله اهتمام لازم را در دستور کار قرار دهند.

رئیس اسبق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور و از اساتید برجسته امداد و نجات نیز بر لزوم تدوین برنامه‌های عملیاتی و مشارکت مؤثر همه دستگاه‌های اجرایی در کارگروه امداد و نجات تاکید کرد و افزود: تجربه کشورهای جهان نشان می‌دهد که یکی از اقدامات اساسی در زمینه مدیریت بحران و کاهش خسارات ناشی از حوادث و بحران‌های مختلف، سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی و جدی گرفتن مباحث پیشگیری است.

بیژن دفتری تصریح کرد:‌ باید مسئولیت مشترک دستگاه‌های اجرایی در مقوله مدیریت بحران به طور مرتب بازخوانی و تبیین شود.

دفتری با بیان اینکه استان مازندران یکی از مناطق حادثه‌خیز کشور محسوب می‌شود که به طور مستمر در معرض حوادث طبیعی نظیر زلزله و سیل قرار دارد گفت: ارتقای سطح آمادگی عمومی و اهتمام به آموزش و همچنین تقویت زیرساخت‌ها از مهمترین اولویت‌هایی است که باید به صورت جدی در استان عملیاتی شود.

وی با تاکید بر این نکته که اختصاص اعتبارات سنگین در بخش آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، گفت: همه مسئولان و شهروندان باید به این باور برسند که آموزش زیرساخت تمامی برنامه‌های توسعه محسوب می‌شود و باید به عنوان مسئله راهبردی در دستور کار قرار گیرد.

  انتهای‌پیام/86003/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول