اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلائی:

فردگرایی، کانون گرم خانواده را تهدید می‎کند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‎ها گفت: فردگرایی کانون گرم خانواده را به طور جدی تهدید می‎کند.

فردگرایی، کانون گرم خانواده را تهدید می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مرتضی طلائی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر استان گلستان اظهار داشت: سبک زندگی گسترده سابق به زندگی هسته‎ای، یک نفره، دو نفر و سه نفره در آپارتمان‎ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نوع روابط اجتماعی گذشته دیگر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر همان زمان آغاز زندگی آپارتمان‎نشینی در خصوص شئونات ملی فرهنگ‎سازی می‎شد کار به اینجا نمی‎کشید.

رئیس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‎ها اذعان داشت: زندگی هسته‎ای و فردگرایی آمار ازدواج را کاهش و آمار طلاق را افزایش می‎دهد که اگر مسئولان به این مهم توجه جدی نکنند در آینده گریبانگیر جامعه می‎شوند.

نظام طبقاتی در جامعه دچار تغییر شده است

طلائی با بیان اینکه نظام طبقاتی در جامعه دچار تغییر شده است گفت: طبقه متوسط به طبقه‎ای گفته می‎شود که اگر توانایی پس‎انداز ندارد، اما درآمد و هزینه آن با هم برابر هستند و خط قرمز شامل کسانی می‎شود که بین درآمد و هزینه آنها تعادل وجود ندارد.

وی طبقه متوسط را حافظ تعادل جامعه دانست و اضافه کرد: متاسفانه الان تعادل طبقه متوسط به این صورت که درصد اندکی از آنها به سمت طبقه بالا و درصد زیادی از آنها هم به سمت طبقه پایین جامعه تغییر وضعیت داده‎اند و به تبع آن تعادل جامعه هم دستخوش تغییر شده است.

طلائی تاکید کرد: برای ریشه‎یابی دلایل بروز بحران‎های اجتماعی و یافتن راهکارهای مقابله و پیشگیری از آنها باید به نظام طبقاتی جامعه و پیامدهای به هم خوردن آن بر روی سبک زندگی توجه شود.

رئیس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‎ها با اشاره به پیش‎نویس طرح نقش مدیریت شهری در سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی که در سی‌امین نشست این مجمع در گرگان بررسی می‎شود گفت: این طرح مبنای مطالعات گسترده درباره سبک مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

سیره پیامبر و معصومین بهترین مدل برای سبک زندگی در جامعه اسلامی ماست

طلائی خاطرنشان کرد: سیره پیامبر (ص) و معصومین (ع) بهترین مدل برای سبک زندگی در جامعه اسلامی ماست.

سی‎امین نشست یک‎روزه مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‎ها با حضور آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و اصحاب رسانه در هتل شهاب گرگان برگزار شد.

همچنین بیستمین نشست مجمع مشورتی بانوان کلان‌شهرها و مراکز استان‎ها روز جمعه، 29 دی ماه در گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول