اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دینی عنوان کرد

مراکز مشاوره خانواده نیاز اساسی در میناب

خبرگزاری فارس: یک کارشناس حوزه دین و معارف اسلامی گفت: ایجاد و راه اندازی پایگاه و مرکز مشاوره خانواده از نیازهای اساسی شهرستان میناب است.

مراکز مشاوره خانواده نیاز اساسی در میناب

حجت الاسلام و المسلمین روح الله ملک‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان این که چهار سال پیاپی است که به صورت گروه تبلیغی از قم به هرمزگان اعزام می‌شود و اکثر مناطق استان به ویژه بندرعباس را به صورت میدانی بازدید کرده، اظهار داشت: از نزدیک با نیازهای فرهنگی مردم آشنایی دارم.

وی در ادامه با تشریح فعالیت‌های این گروه در قالب " طرح خیمه معرفت حسینی" ابراز داشت: این طرح برای نخستین بار در نوروز سال گذشته در شهرستان رودان و در بقعه متبرکه سید سلطان محمد برگزار شد.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: طرح خیمه معرفت حسینی امسال در دهه نخست محرم در امامزاده سید مظفر بندرعباس اجرا شد که با استقبال پرشور مردم روبرو شد و مردم از خدمات این خیمه بهره مند شدند.

ملک پور ادامه داد: در دهه آخر ماه صفر نیز خیمه معرفت حسینی را در میناب برپا کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خیمه در ورودی بازار قرار داشت در مرحله نخست، تصورمان این بود که شاید استقبال مردم کم شود.

ملک‌پور با بیان اینکه برپایی خیمه‌های معرفت حسینی ویژه اماکن متبرکه و بقاع امامزادگان است، عنوان کرد: در بقاع متبرکه وقتی مردم به زیارت مشرف می‌شوند در کنار آن نیز به خیمه مراجعه می‌کنند و سوالات خود را می پرسند و در میناب که نخستین تجربه ما در برپایی خیمه در فضایی خارج از اماکن متبرکه راه اندازی شده اکثر کسانی که به خیمه مراجعه می‌کنند فقط به خاطر خیمه و در یافت پاسخ سئوال خود مراجعه می‌کنند چرا که امامزاده و مسجدی نیست که به آنجا بیایند و یک سری هم به خیمه بزنند.

ملک پور اظهار داشت: حضور پرشور اقشار مختلف مردم نشان از علاقه وافر آنان نسبت به کسب معارف دینی دارد.

این استاد حوزه در ادامه افزود: در مباحث اعتقادی، مراجعانی از اهل سنت نیز طی حضور در خیمه با کارشناسان مستقر به صورت دو سویه بحث و تبادل نظر کردند.

وی به خدمات ارائه شده در خیمه معرفت حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح غرفه‌هایی به مناسبت هفته وقف ویژه مشاوره در این حوزه، مشاوره خانواده، بیان احکام و پاسخ به مسایل و مشکلات شرعی راه اندازی شده است.

ملک پور اضافه کرد: کارگاه کودک و آموزش نحوه برخورد با کودک و پاسخ به مسایل اعتقادی از دیگر خدماتی است که کارشناسان به مراجعان به خیمه ارائه می‌کنند.

وی افزود: رد طول مدت برپایی خیمه هر کسی به آن مراجعه می‌کند بسته‌های فرهنگی، رساله، کتاب و هدایایی متناسب با میزان تحصیلات و سن آنان به صورت رایگان به آنان هدیه می‌شود.

این کارشناس دینی با بیان این مطلب که بیشتر مراجعان به خیمه معرفت حسینی در میناب را افرادی تشکیل می دهند که مشکلاتی در حوزه مشاوره خانواده داشتند، افزود: مراجعه مردم در این حوزه به گونه‌ای بود که سه کارشناس کار مشاوره خانواده را بر عهده داشتند.

ملک پور افزود: طی حضور گروه در میناب، مشکلات و دغدغه‌های دینی مردم را به صورت دسته بندی شده برای رصد و تصمیم‌گیری بهتر توسط متولیان فرهنگی و مسئولان، به امام جمعه و اداره اوقاف تقدیم می‌شود.

وی افزود: دغدغه‌های فرهنگی مردم فراوان است و نیاز به توجه بیشتر دارد.

ملک پور تصریح کرد: در حوزه مشاوره خانوده باید مسایل بیشتر باز شود چرا که بسیاری از مراجعان به خیمه معرفت حسینی که به خیال خودشان به آخر خط رسیده و در آستانه طلاق قرار داشتند با کوچک‌ترین مشاوره از تصمیم خود برای جدایی منصرف می‌شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان به ویژه متولیان دستگاه‌های فرهنگی در میناب باید با جدیت بیشتر در حوزه خانواده برنامه‌ریزی کنند، بیان کرد: ایجاد پایگاه مشاوره خانواده که بتواند به صورت رایگان و یا با هزینه ناچیز و کم به مردم خدمات ارائه کند از نیازهای اساسی در میناب است.

ملک پور همچنین با ذکر این مطلب که نظام بسیاری از خانواده‌ها به واسطه اعتیاد از هم پاشیده می‌شود، افزود: حرکت شتابان در راستای پیشگیری از اعتیاد و گرایش به سمت مواد مخدر از دیگر موضوعاتی است که در میناب نیاز به کار دارد.

وی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه، دفتر امام جمعه، شهرداری و اداره تبلیغات اسلامی در برپایی خیمه تلاش زیادی کردند.

خیمه معرفت حسینی به مدت 10 روز در دهه آخر و با هدف پاسخ به نیازهای دینی و رفع شهبات اعتقادی مردم در میناب دایر شد.

انتهای پیام/88004/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول