اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کل کشور:/بخش اول

افراط و تفریط در صدور حکم شایسته نیست‌

خبرگزاری فارس: دادستان کل کشور گفت: افراط و تفریط در صدور احکام قضایی شایسته نیست چرا که ما باید تا حدی که امکان دارد حبس‌زدایی کرده و کسانی را که می‌شود زندانی نکرد به حبس محکوم نکنیم.

افراط و تفریط در صدور حکم شایسته نیست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای پیش از ظهر امروز در جلسه شورای قضایی استان اردبیل اظهار داشت: اولین توصیه بنده به دادستان جدید اردبیل این است که رعایت عدالت به عنوان مطالبه اصلی انبیا و اولیای الهی و هدف بزرگ جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار گیرد چرا که تحقق عدالت و بسط و گسترش آن جامعه را از آسیب‌های بسیاری بیمه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مطلوب انجام شده دادگستری استان افق روشنی را در راضی نگه داشتن مردم فراهم کرده است، افزود:‌ ما هر چند از خداوند متعال و مردم راضی باشیم اما نباید از خودمان راضی باشیم بلکه در خلوت خودمان باید متذکر شویم که بهتر از این می‌شود کار کرد.

این مسئول با بیان اینکه ملت ایران مستحق بهترین خدمات و شایسته‌ترین خدمت‌رسانی هستند، یادآور شد: حقیقتاً ما مدیون ملت هستیم و هر چقدر به این ملت خدمت کنیم قطعاً دین‌مان را ادا نکرده‌ایم و نتوانسته‌ایم به اهداف مورد نظر به معنای واقعی دست یابیم.

محسنی اژه‌ای با قدردانی از دادستان سابق اردبیل (فردین ارژنگی) که با تلاش‌های خود آثار خیر و نیکی را به یادگار گذاشت، گفت:‌ دادستان سابق اردبیل در انجام وظیفه کوشا بوده و خدمتگزاری صدیق به شمار می‌رود.

این مسئول عنوان کرد:‌ تمام دستگاه‌های نظام اسلامی ما مسئول بسط و گسترش عدالت هستند و در بین قوا قوه قضاییه برجستگی ویژه‌ای در برقراری عدالت دارد که در این بین دادستانی نیز از رسالت سنگینی برخوردار است تا بتواند با اجرای قانون اهداف نظام اسلامی را محقق کند چرا که مسئولیت پیگیری در وقوع جرایم و مسائل و مشکلات مختلف بر عهده دادستانی است و دادستان باید در احقاق حق مظلوم تلاش کرده و همتی واقعی داشته باشد.

دادستان کشور بیان داشت: در کنار احقاق حق مظلوم و همچنین پیشگیری از وقوع جرایم که از وظایف اصلی دادستان است باید دست ظالم نیز قطع شود تا برای دیگر مجرمان درس عبرتی باشد که در نظام اسلامی دست به تخلفی نزنند.

محسنی‌اژه‌ای در توصیه دیگر به دادستان اردبیل ابراز داشت: دادستان باید همه جا خدا را شاهد بر اعمال بداند و رسیدن به این مرتبه تقوایی می‌طلبد که اساس کار و عنصر اولیه است.

وی بحث نظارت بر زیر‌مجموعه‌ها را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ دادستان باید بر زیر‌مجموعه خود به صورت مستمر و مکرر نظارت داشته باشد تا احساس غفلت و نسیان در مجموعه قضایی برطرف شود.

انتهای پیام/62003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول