اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

خالی بودن 80 درصد مراکز اقامتی در فصل زمستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 80 درصد مراکز اقامتی و پذیرایی استان اردبیل در فصل زمستان خالی از مسافر است.

خالی بودن 80 درصد مراکز اقامتی در فصل زمستان

بهروز ندایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ضعف‌ ما در حوزه جذب گردشگر زمستانی به حدی است که 80 درصد مراکز اقامتی و پذیرایی ما در فصل زمستان خالی از مسافر و میهمان است که این خود ضربه‌ای را به سرمایه‌گذاران و منابع در‌آمدی آنها وارد کرده که انتظار می‌رود با برگزاری جشنواره‌های فصلی بتوانیم در حد امکان جلوی این ضرر و زیان را بگیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ابراز داشت:‌ در این استان آب‌های گرم متعدد زلال و شفاف وجود دارد به طوری که در زمستان استفاده از این توانمندی به زیبا‌ترین شکل صورت می‌گیرد و به همین دلیل شاهد آن هستیم که اکثر گردشگران ترجیح می‌دهند از این قابلیت استفاده کنند.

دبیر کارگروه توسعه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل گردشگری را موضوعی فرابخشی اعلام کرد و افزود: همه دستگاه‌ها و زیر‌ساخت‌های استانی باید در استقبال از گردشگران دست به دست هم دهند تا زمینه‌ای مساعد برای حضور میهمانان فراهم آید.

ندایی خاطرنشان کرد: ما در زمستان و تابستان شاهد حضور تیم‌های ورزشی نیز در این استان برای استفاده از آب و هوا و شرایط مناسب هستیم به طوری که در تابستان اکثر تیم‌های ملی و باشگاهی در نیر و سرعین در کمپ‌های کوتاه مدت و میان مدت حضور می‌یابند.

این مسئول اظهار داشت: پیست آلوارس ظرفیتی برای ورزش‌های زمستانی است که با برگزاری جلساتی با فرماندار سرعین و مسئولان راه و شهرسازی تلاش کردیم تا مسیر پیست در این ایام بازگشایی شده و مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا شاهد بسته شدن آن نباشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد‌: در کنار این پیست ما در فصل تابستان نیز از پیست اسکی چمن فندقلو و تله‌کابین این منطقه به همراه برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی استفاده می‌کنیم تا فضایی مفرح برای حضور گردشگران فراهم آوریم.

دبیر کارگروه توسعه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: در جشنواره زمستانی امسال سعی شده است تخفیفات ویژه‌ای برای صاحبان مراکز اقامتی و پذیرایی داده شود تا به سرعت بتوانیم جذب گردشگر را شاهد باشیم.

انتهای پیام/62005/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول