اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

فارس آماده حضور در جشنواره سراسری صدای عشایر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آماده شدن این اداره کل به منظور شرکت در جشنواره سراسری صدای عشایر در تهران خبر داد.

فارس آماده حضور در جشنواره سراسری صدای عشایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فریدون فعالی در نشست با معاونان و مسئولان این اداره کل با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای برگزاری هر چه غنی‌تر ویژه برنامه‌های فرهنگی دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور فعال و پر رنگ استان‌ها، از برپایی جشنواره ملی صدای عشایر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد.

قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با مهم برشمردن معرفی فرهنگ عشایر فارس به عنوان یکی از استان‌هایی که بیشترین جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده، این جشنواره را فرصتی مناسب دانست تا ظرفیت‌های فرهنگی این استان به بهترین نحو ممکن معرفی شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از 12 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود از تلاش این اداره کل برای اعزام گروه‌های عشایری و گروه‌های هنری مرتبط برای حضور در این جشنواره خبر داد و گفت: معرفی پوشاک عشایری، برپایی سیاه چادر و نمایش کوچ عشایر، راه‌اندازی غرفه شهدای عشایر فارس، آیین‌های سنتی، بازی‌های محلی، موسیقی و نوای عشایر، معرفی جاذبه‌های گردشگری در حوزه عشایر، سفره‌های سنتی، پخت غذا و نان محلی، نمایشگاه عکس کوچ و آداب عشایری، معرفی اسب‌های عشایر، محصولات دامی، فرش و گلیم و برپایی شب فرهنگی عشایر و معرفی آموزش و پرورش عشایر به صورت زنده موضوعاتی است که بدان پرداخته می‌شود.

فعالی، فرهنگ عشایر فارس را که مشتمل بر هنر عشایر به ویژه در زمینه دست بافته‌ها است، سبک منحصر به فرد زندگی، پوشش، موسیقی، زبان، ادبیات و آیین‌ها و آداب و رسوم و... را فرهنگی متعالی دانست که مایه مباهات و افتخار تمام ایرانیان بوده و هست.

این مسئول عنوان کرد: عشایر فارس که خود شامل طوایف، اقوام و گروه‌های متعددی هستند، از دیرباز در شاخصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگ کشور تأثیرگذار بوده و همچنان نیز این پیوست فرهنگی ادامه دارد و خود می‌تواند به عنوان یک جاذبه مهم فرهنگی و گردشگری تلقی و مورد توجه قرار گیرد.

وی متذکر شد: لازم است در زمینه معرفی هر چه بیشتر این فرهنگ و تمدن غنی نهادهای فرهنگی و متولیان در فرهنگ در این استان به وظایف خود بیش از پیش توجه داشته و در فرصت‌هایی نظیر این جشنواره همکاری داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در پایان از آموزش و پرورش عشایر، اداره کل امور عشایر فارس، ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس فارس، سپاه عشایر فارس و اداره کل ورزش و جوانان فارس که در این برنامه با اداره کل میراث فرهنگی فارس همکاری می‌کنند تقدیر کرد.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول