اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

بهترین مطالبات انقلاب از زبان رهبری شنیده می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: بهترین مطالبات انقلاب از زبان مقام معظم رهبری شنیده می‌شود و مسئولان کشور نیز باید تحقق منویات ایشان را به ویژه در ایام دهه فجر مد نظر داشته باشند.

بهترین مطالبات انقلاب از زبان رهبری شنیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور و اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اظهار کرد: نگاه جامع و کامل مردم به دین امری ضروری است؛ باید در اعیاد و روزهای شادی اهل بیت(ع) نیز مراسم‌هایی برگزار شود و مردم در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ملاک اصلی اعمال در اسلام فرامین الهی و دستورات قرآن هستند افزود: مسلمانان باید همواره معارف الهی این کتاب آسمانی را سرلوحه برنامه‌های مختلف زندگی قرار دهند.

* از نگاه افراط و تفریطی به مساجد پرهیز شود

امام جمعه قم بیان کرد: برخی افراد دارای نگاه افراطی یا تفریطی به مساجد هستند؛ باز بودن درب مسجد تنها در هنگام نماز نگاه تفریطی به آن است و در مقابل نیز عهده‌ای مساجد را با نگاه افراطی برای هر کاری مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی با اشاره به شکل نگرفتن بسیاری از نهادهای حکومتی و اجتماعی در صدر اسلام گفت: در آن دوران مساجد مهم‌ترین پایگاه حکومتی نیز بودند و بسیاری از امور در این اماکن سامان‌دهی می‌شد.

سعیدی در ادامه خواستار نگاه متعادل به مسجد در شرایط کنونی شد و تصریح کرد: مسجد خانه خداست و باید کارهایی که در این مکان صورت می‌گیرند در شأن آن باشند و مساجد جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کنند و نظام اسلامی هم در این مسیر توفیقات فراوانی داشته است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: برخی برنامه‌های مربوط به دهه مبارک فجر نیز باید با توجه به محل برگزاری در مسجد و غیر آن تفکیک شوند و شأن مسجد در هر حال رعایت شود.

* مردم متولیان اصلی مساجد هستند

وی با بیان اینکه هنوز متولی واحدی برای مساجد تعیین نشده است و این امر یک نقص به شمار می‌رود گفت: ارتباط میان بنده و خالق مهم‌ترین دلیل تعلق خاطر مردم به مساجد بوده و آن‌ها در واقع متولیان اصلی مساجد هستند.

سعیدی با اشاره به سه بخش ممتاز در برنامه‌های محتوایی دهه مبارک فجر افزود: پیشینه اصلی انقلاب اسلامی ایران مسئله غدیر و ولایت حضرت علی(ع) است زیرا همین امر موجب شد مردم ایران برخاسته و انقلابی را که ضرورت آن احساس می‌شد به پیروزی برسانند.

امام جمعه قم با تاکید بر بیان پیشینه معاصر انقلاب اسلامی تصریح کرد: در بخش سوم نیز باید نسل امروز را با توقعاتی که از آن‌ها می‌رود آشنا کرد.

وی افزود: بهترین مطالبات انقلاب از زبان مقام معظم رهبری شنیده می‌شود و مسئولان کشور نیز باید تحقق منویات ایشان را به ویژه در ایام دهه فجر مد نظر داشته باشند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در صورتی که مطالبات مورد نظر رهبری در جامعه پیاده شود غفلت برخی غافلان تأثیری بر مردم نداشته و به آن‌ها به چشم همراه نمی‌نگرند و رهایشان خواهند کرد.

انتهای پیام/78004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول