اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای 4 تفاهم‌نامه همکاری بین آذربایجان‌شرقی و سیونیک

ایران کمباین، تراکتور و کود ارمنستان را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: در پایان سفر هیئت اقتصادی استان سیونیک ارمنستان به استان آذربایجان‌شرقی چهار یادداشت تفاهم همکاری بین دو استان به امضا رسید و قرار شد ایران کمباین، تراکتور، کود و سموم ارمنستان را تامین کند.

ایران کمباین، تراکتور و کود ارمنستان را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پیش از ظهر امروز با امضای این تفاهم‌نامه‌ها ‌که در حوزه‌های مختلف کشاورزی و دامپروری منعقد شده است، روابط دو استان آذربایجان‌شرقی و سیونیک ارمنستان، گسترش می‌یابد.

طی این تفاهم‌نامه‌ها مقرر شد طرفین در زمینه‌های مشترک پرورش دام، دامپزشکی و ایجاد شرکت‌های مشترک محصولات کشاورزی، مراودات خود را افزایش دهند.

همچنین مقرر شد تامین مواد پتروشیمی محصولات کشاورزی شامل کود و سموم، از آذربایجان‌شرقی به طرف ارمنی، مورد توجه قرار گیرد.

تامین کمباین و قطعات تراکتور مورد نیاز طرف ارمنی، از دیگر بندهای تفاهم‌نامه منعقده بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دو استان گفت: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های یکسان دو ملت ایران و ارمنستان، باید در جهت تامین نیازها و منافع دو کشور، مورد توجه واقع شود.

احمد علیرضابیگی افزود: در مرحله‌ای از روابط دوستانه دو کشور هستیم که اراده تاریخی رهبران دو کشور نیز در راستای توسعه همکاری دو جانبه است.

وی با بیان اینکه این اراده، با گذشت زمان، از مسیر خود منحرف نخواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور دوستانه ارمنستان، در تحولات هسته‌ای ایران، یکی از شواهد ارزشمند صمیمیت و مودت بین دو کشور است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: همکاری‌های دو کشور باید با ورود به بخش‌های خصوصی، به صورت جزئی‌تر و عملیاتی‌تر، مورد توجه واقع شود.

علیرضابیگی گفت: دو کشور، با داشتن ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک، در قبال نسل‌های آتی ملت خود مسئول هستند.

وی با تاکید بر این‌که تعامل دو کشور نباید به همکاری‌های اقتصادی بسنده شود، خاطرنشان کرد: دوستی و صمیمیت دیرینه دو ملت را نمی‌توان با ارزش‌های اقتصادی سنجید؛ بلکه این دوستی زمانی تاثیر خود را نشان می‌دهد که به عینه، وارد زندگی مردم دو کشور شود.

وی تاکید کرد: باید راه‌های همکاری دو کشور، به شاهراه تبدیل شود و هر دو طرف نشان دهند که شایستگی اعتماد را دارند.

استاندار سیونیک نیز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دو استان، سفر خود به آذربایجان‌شرقی را در تعامل دو کشور تاثیرگذار دانست و گفت: سفرهای متقابل مقامات دو استان، در راستای توسعه رابطه دو استان، بوده و از سوی روسای‌جمهور دو کشور، تبیین شده‌است.

سورن خاچاتوریان افزود: رابطه دوستانه روسای‌جمهور دو کشور، مجوز لازم برای ارتباطات دو استان را فراهم کرده‌است.

وی با تاکید بر عملی‌ساختن هر چه سریع‌تر مذاکرات خود با علیرضابیگی، گفت: به عنوان مدیران ارشد دو استان، از هیچ تلاشی برای گسترش روابط دو استان فروگذار نخواهیم بود.

خاچاتوریان تاکید کرد: روابط‌مان را طوری پیش می‌بریم که در مقابل دسیسه‌ دشمنان، سربلند باشیم.

انتهای پیام/60002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول