اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

قابلیت‌های آذربایجان‌شرقی و سیونیک به اشتراک گذاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک و به اشتراک‌گذاری قابلیت‌ها با استان سیونیک ارمنستان تاکید کرد.

قابلیت‌های آذربایجان‌شرقی و سیونیک به اشتراک گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در حاشیه بازدید هیئت اقتصادی استان سیونیک ارمنستان از واحدهای صنعتی تبریز  گفت: آذربایجان شرقی و سیونیک دارای قابلیت‌هایی هستند که به اشتراک‌گذاری آنها می‌تواند موجب توسعه و تعمیق روابط دو کشور همسایه ایران و ارمنستان شود.

وی با بیان اینکه سیونیک یکی از استان‌های بزرگ ارمنستان است، افزود: اقتصاد این استان مبتنی بر کشاورزی و دامداری است و به جهت نیازمندی آذربایجان شرقی در موضوع اقتصاد کشاورزی قابلیت‌های استان سیونیک می‌تواند مکمل این نیازمندی‌ها باشد.

علیرضابیگی ادامه داد: در همین راستا می‌توانیم قابلیت‌های صنعتی و خدماتی آذربایجان شرقی را نیز در اختیار طرف ارمنی قرار دهیم.

وی با اشاره به نشست شب گذشته خود با استاندار سیونیک گفت: در این نشست تصمیمات مهمی در خصوص توسعه روابط در زمینه‌های کشاورزی و دامداری، صنعت و معدن، مصالح ساختمانی، مبادله دانشجو و همکاری‌های دانشگاهی و بهداشت و درمان گرفته شد.

علیرضابیگی افزود: این تصمیمات در قالب چند تفاهم‌نامه به امضای مقامات دو استان خواهد رسید تا زمینه پیگیری جدی و عملیاتی شدن آنها فراهم شود.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول