اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس فدراسیون اتومبیلرانی خبر داد

برگزاری مسابقات کشوری اتومبیل‌های 2 دیفرانسیل در کردستان

خبرگزاری فارس: نایب رئیس فدراسیون اتومبیلرانی از برگزاری رقابت‌های کشوری اتومبیل‌های 2 دیفرانسیل در استان کردستان تا اردیبهشت 90 خبر داد.

برگزاری مسابقات کشوری اتومبیل‌های 2 دیفرانسیل در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین شهریاری ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان با بیان اینکه فدراسیون از میزان علاقه‌مندی مردم این استان به رقابت‌های اتومبیلرانی آگاه است، اظهار کرد: با همکاری هیئت کردستان مسابقات اتومبیل‌های دو دیفرانسیل را تا اردیبهشت سال آینده در استان کردستان برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص احداث پیست ویژه مسابقات اتومبیلرانی فراهم آوردن زمین را در حیطه اختیارات اداره کل ورزش و جوانان استان‌ دانست و افزود: آنها باید با رایزنی مقدمات در اختیار گرفتن این زمین را فراهم کنند.

نایب رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی تاکید کرد: چنانچه هیئت استان صاحب زمین شود، آماده کمک برای اختصاص تجهیزات به آن هستیم.

شهریاری با یادآوری وجود 13 پیست کارتینگ در کشور خاطر نشان کرد: باید یا الگو برداری از کشورهای صاحب ورزش زمینه خصوصی سازی و درآمدزایی توسط هیئت‌ها فراهم شود.

وی وجود جاذبه‌های گردشگری در استان کردستان را برای جذب توریست و به موازات آن استقبال از مسابقات اتومبیلرانی را از محرک‌هایی دانست که موجب توجه مسئولان استان به ساخت پیست ویژه این ورزش می‌شود.

به گفته این مسئول در این زمینه می‌توان از تسهیلات و وام‌های با بهره‌های 4و 6 درصد سود نیز استفاده کرد.

نایب رئیس فدراسیون موتورسواری با تاکید بر اینکه اعتبارات عمرانی در اختیار فدراسیون نبوده و نقشی در احداث پروژه‌های عمرانی ندارد، افزود: وظیفه این نهاد در خصوص صدور مجوز ساخت، نظارت و استانداردها و همچنین برگزاری مسابقات مختلف است.

وی با یادآوری حضور رئیس فدراسیون جهانی این ورزش پس از 70 سال در ایران تصریح کرد: در حال شناساندن این رشته به نهادها و سازمان‌های متولی در کشور هستیم.

شهریاری درباره عدم برگزاری رقابت‌های رالی صحرایی در ایران با توجه به وجود مناطق بیابانی مناسب برای این ورزش خاطرنشان کرد: انجام این مسابقات به یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

نایب رئیس فدراسیون اتومبیلرانی علت برگزاری رالی صحرایی در کشورهای حوزه خلیج فارس را توان مالی بالای آنها عنوان کرد و افزود: ما هم در چند سال اخیر تلاش کرده‌ایم این رقابت‌ها را بر اساس معیارهای فدراسیون جهانی برگزار کنیم.

وی از تهیه مقدمات برای برگزاری رقابت رالی صحرایی بین‌المللی در کشور خبر داد و اظهار کرد: در خرداد سال آینده پیش مسابقه جهانی اتومبیلرانی را با حضور ناظرین جهانی برگزار می‌کنیم که در صورت تائید 80 درصدی فدراسیون جهانی، مجوز انجام رقابت اصلی و رسمی را در کشور دریافت خواهیم کرد. 

شهریاری در پایان با استقبال از احراز پست ریاست هیئت‌ها به وسیله روسای راهنمایی و رانندگی استانها ابراز امیدواری کرد این افراد با تدابیر خاص خود شرایطی را فراهم کنند که هم قوانین راهنمایی و رانندگی لحاظ شده و هم به رشته جذاب اتومبیل‌رانی و موتور سواری به طور شایسته توجه شود.

انتهای پیام/79008/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول