اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم مطرح کرد

اعطای کمک نقدی به هیئت‌های مذهبی

خبرگزاری فارس: استاندار قم از اعطای کمک نقدی به هیئت‌های مذهبی قم خبر داد و گفت: در حال رایزنی هستیم تا همایش ملی پیرغلامان سال آینده در قم برگزار شود.

اعطای کمک نقدی به هیئت‌های مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کرم‌رضا پیریایی در مراسم تقدیر و تجلیل از هیئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به اینکه فعالیت هیئت‌های مذهبی استان قم موجب محور شدن آنها در مرکز جهان اسلام شده است بیان کرد: در تمام برنامه‌هایی که نام و عنوان جامعه از جمله هیئت‌های مذهبی در آن مطرح است بهترین کار این است که محور فعالیت‌ها بر پایه بیانات مقام معظم رهبری قرار گیرد.

وی ادامه داد: قم ویژگی‌های بارزی از جمله حرم حضرت معصومه سلام ‌الله‌ علیها دارد که موجب شده تا هیئت‌های مذهبی در این شهر جایگاه خاصی به دست آورند.

استاندار قم تجلیل از هیئت‌ها را کاری بسیار مهم دانست و گفت: طبق بیان مقام معظم رهبری از هیئت‌ها به وسیله امام حسین علیه السلام و بزرگان دین تجلیل شده و ما امروز فقط حدیث و صحبت این تکریمی که پیش از این انجام شده را بیان می‌کنیم.

پیریایی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی علم‌داران نهضت امام حسین علیه السلام هستند ابراز داشت: با رئیس سازمان صدا و سیما صحبت کردیم که سال آینده همایش پیرغلامان حسینی در قم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان برای سال آینده به عنوان میزبان این همایش معرفی شده است، عنوان کرد: این موضوع باعث شد تا ما درخواست برگزاری این همایش در هر دو استان را از مسئولان داشته باشیم و سعی کنیم تا سال آینده این همایش با حضور افراد از داخل و خارج کشور در قم برگزار شود.

استاندار قم افزود: خداوند همه خوبی‌ها را برای قم قرار داده که از جمله این خوبی‌ها می‌توان به ساخت ضریح مقدس امام حسین علیه السلام اشاره کرد.

پیریایی تصریح کرد: این افتخار بزرگی برای قم است که ضریح امام حسین علیه السلام در قم ساخته شد و حرکت معنوی بدرقه ضریح به سمت کربلا را مردم قم آغاز کردند.

وی با بیان اینکه طرح امر به معروف و نهی از منکر در استانداری و در جلسه شورای اداری استان مطرح شده است اظهار داشت: این حق همه مجموعه‌ها است که در یک فضای دینی و اعتقادی، ادامه کار خود را بر پایه مشی معنوی قرار دهند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: برای موضوع امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در موضوع عفاف و حجاب باید یک برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر پایه این برنامه‌ریزی می‌توان نوع مباحثی که باید در هیئت‌ها و برای تقویت هر چه بیشتر عفاف و حجاب در جامعه بیان شود را تبیین کرد.

پیریایی تاکید کرد: ما همیشه به دنبال کمک به هیئت‌های مذهبی بودیم و الان نیز از بودجه فرهنگی، بخشی را به عنوان کمک نقدی به این هیئت‌ها اختصاص خواهیم داد.

استاندار قم در ابتدای صحبت‌های خود قول پرداخت کمک هزینه سفر به عتبات عالیات را به 110 نفر از هیئت‌های مختلف استان داد.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول