اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی همدان:

توسعه گردشگری عمده هدف جشنواره زمستانی همدان است

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: یکی از اهداف برگزاری جشنواره زمستانی توسعه صنعت گردشگری در استان همدان است.

توسعه گردشگری عمده هدف جشنواره زمستانی همدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا ایزدی عصر امروز در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با جشنواره زمستانی تعامل خوبی دارند، اظهار داشت: طبق توافق قبلی جشنواره از پنجم تا دهم بهمن ماه مصادف با هفته وحدت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سفرا و وابستگان فرهنگی دیگر کشورها در جشنواره زمستانی شرکت می‌کنند، افزود: پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه سفرا وارد استان می‌شوند و برنامه‌ریزی شده که از غار علیصدر، تله‌کابین گنجنامه و برخی اماکن تاریخی و تفریحی بازدید کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه تعداد 25 نفر از قهرمانان المپیک از سال 1948 تا 2012 با خانواده‌های خود در جشنواره حضور دارند، تصریح کرد: دعوت از قهرمانان المپیک برای حضور در جشنواره زمستانی برای نخستین بار است که در کشور انجام می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: نمایشگاه دستاوردهای گردشگری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان با حضور استان‌های زاگرس‌نشین برگزار می‌شود که تاکنون 12 استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

ایزدی ادامه داد: در روز جمعه ششم بهمن مسابقات اسکی بزرگسالان در سطح ملی و همچنین مسابقات یخ‌نوردی برگزار می‌شود و در مجموعه تله‌کابین گنجنامه نیز تندیس برفی ساخته خواهد شد.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه اسنوموبیل در مزرعه احیایی، مراسم نورافشانی در شب میلاد پیامبر اسلام، برگزاری کنسرت همایون شجریان، حضور گروه فتیله‌ها در همدان و برنامه طنز با حضور حمید ماهی‌صفت از برنامه‌های جشنواره است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: از صدا و سیما در خواست می‌شود قبل از برگزاری جشنواره و در ایام برگزاری آن برنامه‌های متنوعی را از شبکه‌های مختلف پخش کند و همچنین مطبوعات و خبرگزاری‌ها پوشش خبر مناسبی از جشنواره انجام دهند.

در پایان این جلسه تمبر یادبود ششمین جشنواره زمستانی استان همدان با حضور معاون عمرانی استانداری و دیگر مسئولین در جلسه رونمایی و امضا شد.

انتهای پیام/2499/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول