اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری اصفهان:

بودجه سال آینده شهرداری اصفهان 1414 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان گفت: بودجه نقدی و غیر‌نقدی سال آینده شهرداری اصفهان به میزان یک‌هزار و 414 میلیارد تومان تنظیم شده و شنبه آینده برای تصویب به شورای شهر تقدیم می‌شود.

بودجه سال آینده شهرداری اصفهان 1414 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالقاسم گلستان‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه از سال گذشته بودجه شهرداری اصفهان به صورت نقدی و غیر‌نقدی تنظیم شده است، اظهار کرد: نقدی و غیر‌نقدی شدن بودجه شهرداری سبب افزایش میزان بودجه‌های عمرانی شده است.

وی با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در سال 1387 تشکیل شده است، اضافه کرد: این معاونت در حوزه‌های مختلفی اعم از برنامه‌ریزی، آمار و تحلیل اطلاعات، بودجه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش، مطالعات، پژوهش و ارتباط با شورای شهر برای تنظیم لوایح فعالیت می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تصریح کرد: این معاونت به عنوان معاونت پارلمانی شهرداری محسوب می‌شود و این مجموعه در راستای دفاع از لوایح، ارائه نظرات شهرداری و ابلاغ مصوبات شهرداری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی تشکیل اداره آمار و اطلاعات را در شهرداری یک اقدام نوین و جدید دانست و ادامه داد: تصمیمات مدیران شهری بر مبنای آمار و اطلاعات بوده و در گذشته نبود مجموعه‌ آمار و اطلاعات یکی از ضعف‌های شهرداری بوده است.

گلستان‌نژاد با بیان اینکه تدوین آمار‌نامه اصفهان یکی از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه به شمار می‌رود، تأکید کرد: از سال 1387 تاکنون چهار آمار‌نامه برای شهر اصفهان تهیه و تدوین شده و 66 نهاد و دستگاه اجرایی با این مجموعه در راستای تهیه آمارنامه‌های شهر اصفهان همکاری کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آمارنامه اصفهان بستری برای مدیریت هماهنگ شهری است، افزود: تمام اطلاعات شهرداری و دستگاه‌های اجرایی در این آمارنامه وجود دارد و این آمارنامه‌ها در راستای هماهنگ شدن برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری نقش مؤثری دارند.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پیاده‌سازی نظام جامع اطلاعات در شهرداری یکی از اقدامات صورت گرفته در این معاونت محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر این نظام به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

وی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان را مسئول نگهداری و حفظ آمار و اطلاعات شهرداری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر در بخش آمار و اطلاعات توانسته‌ایم برنامه‌های شهرداری را بازنگری کنیم.

گلستان‌نژاد با بیان اینکه بازنگری برنامه‌های اصفهان براساس نیاز‌سنجی و نظر‌سنجی از مردم صورت می‌گیرد، ادامه داد: از سال‌های گذشته اصفهان چند برنامه را تجربه کرده است که برنامه اصفهان+22، اصفهان 85، اصفهان 90 و اصفهان 95 از برنامه‌های پنج‌ساله اصفهان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه اصفهان 95 در سال 1389 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسیده است و از سال گذشته در اصفهان اجرا شده است، تصریح کرد: برنامه اصفهان 95 تا پایان سال 1394 در اصفهان اجرا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه در پایان سال 1394 باید یک برنامه دیگر برای اصفهان تدوین شود، اضافه کرد: بودجه نقدی و غیر‌نقدی سال آینده شهرداری اصفهان به میزان یک‌هزار و 414 میلیارد تومان تنظیم شده و شنبه آینده برای تصویب به شورای شهر تقدیم می‌شود.

وی یک‌هزار و 74 میلیارد تومان از بودجه سال آینده شهرداری اصفهان را نقدی و 340 میلیارد تومان آن را غیر‌نقدی دانست و تأکید کرد: یک‌هزار و 200 میلیارد تومان بودجه سال آینده شهرداری به فعالیت‌های عمرانی و 214 میلیارد تومان آن نیز به مباحث جاری اختصاص می‌یابد.

گلستان‌نژاد با بیان اینکه 82 و نیم درصد بودجه سال 92 شهرداری اصفهان به فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده شده است، افزود: بودجه شهرداری اصفهان نسبت به 11 سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده شهرداری نسبت به بودجه امسال 41،4 دهم درصد رشد دارد، گفت: در بودجه سال آینده 303 میلیارد تومان به حمل و نقل عمومی، 83 میلیارد تومان به ایجاد احداث فضای سبز، 272 میلیارد تومان به تملک اراضی در طرح‌های شهرداری و 18،2 دهم میلیارد تومان به آسفالت معابر اختصاص داده شده است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سرانه بودجه عمرانی در سال آینده برای هر نفر 643 هزار تومان است، اظهار کرد: در بودجه سال آینده 40میلیارد تومان برای حمل زباله و نظافت شهر اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده 30 میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم اختصاص داده شده است، ادامه داد: در بودجه سال آینده دو و نیم میلیارد تومان برای ارتقای کیفی محلات اصفهان در نظر گرفته شده است.

گلستان‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار پروژه برای سال آینده شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: احداث  53 خیابان، 40 پارک محلی و شهری و 20 مجموعه ورزشی و فرهنگی از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود و در سال آتی 100 پروژه شاخص در اصفهان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول