اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از مرغ نوبت برنج شد

بوشهری‌ها از صف‌های طولانی برنج کلافه شدند / علت، کمبود سهمیه استان بوشهر

خبرگزاری فارس: در حالی که این روزها موضوع خرید برنج در بوشهر به موضوعی فراگیر تبدیل شده، مردم از صف‌های طولانی خرید برنج کلافه شده و مسئولان هم کم بودن سهمیه را عامل این مشکلات می‌دانند.

بوشهری‌ها از صف‌های طولانی برنج کلافه شدند / علت، کمبود سهمیه استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر از زمانی که سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر توزیع برنج 28 هزار تومانی را اعلام کرد، شاهد صف‌های طولانی مردم برای خرید برنج بودیم، قیمت برنج کیسه‌ای 10 کیلویی در بازار از 38 تا 48 هزار تومان متغیر بود و در برخی فروشگاه‌ها همچنان برنج را با این قیمت‌ها می‌فروشند.

با وجود صف‌های طولانی برنج اما قیمت این محصول کشاورزی هم در استان بوشهر بالا است و قیمت‌های متفاوتی را در نقاط مختلف شهر می‌بینیم، وقتی هم که سازمان صنعت، معدن و تجارت هم برای رفع این مشکل اقدام به توزیع برنج 28 هزار تومانی کرد مشکل دیگری به نام صف‌های طولانی مرغ ایجاد شد.

فاطمه احمدی خانم خانه‌دار بوشهری می‌گوید: داستان برنج هم شبیه مرغ شده و به دلیل کمبود و گرانی این محصول مجبور هستیم زمان طولانی در صف بمانیم.

وی از مسئولان خواست برای توزیع برنج مکان‌های بیشتری اختصاص دهند تا مردم مجبور نباشند مدت‌های طولانی در صف بمانند.

غلام شمسی اهل بوشهر معتقد است: اگر سهمیه توزیع شده مشخص باشد و مکان‌های توزیع هم بیشتر شود طبیعی است دیگر شاهد این همه صف و معطلی نخواهیم بود.

وی گفت: این صحیح نیست که ما برای برنج کیلویی دو هزار و 800 تومان ساعت‌ها در صف بمانیم اما قیمت همین برنج در بازار بیش از 35 هزار تومان باشد.

یک کارمند بوشهری نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: نظارت خوبی بر توزیع برنج صورت نگرفته و همین موضوع موجب شده تا مشکلاتی به وجود بیاید.

وی بیان کرد: همین داستان هم در موضوع مرغ شاهد بودیم که موجب شد بسیاری از مردم از این وضع ناراضی باشند.

سهمیه کم استان بوشهر موجب مشکلات توزیع برنج شده است

در همین حال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: عمده دلیل این وضعیت نوسانات نرخ ارز بوده و بالا رفتن درهم هم موجب شد تا واردات برنج با مشکلاتی انجام شود.

اسماعیل مرحمتی افزود: در استان بوشهر در مرحله اول 1800 تن و به تازگی هم 800 تن برنج توزیع کردیم اما این مقدار جوابگوی نیاز مردم نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مکان‌های توزیع برنج را بیشتر نمی‌کنید، بیان کرد: به دلیل نبود مکان مجبور هستیم برنج را در مراکز عمده خرید توزیع کنیم البته این کار با نظارت بازرسان سازمان صنعت و معدن انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه 15 مرکز خرید عمده در کل استان برنج‌های کیلویی 2800 تومان را توزیع می‌کنند، گفت: در شهر بوشهر نیز هفت مرکز توزیع برنج با نرخ دولتی داریم که این کار را انجام می‌دهند.

مرحمتی تاکید کرد: وقتی سهمیه استان بوشهر در مورد برنج کم بوده همین مشکلات و صف‌های طولانی به وجود می‌آید.

وی گفت: قرار است عصر امروز معاون برنامه‌ریزی استاندار با معاون وزارت صنعت و معدن در مورد همین سهمیه کم برنج مذاکراتی داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: نظارت ما بیشتر روی برنج‌هایی است که با ارز مرجع دولتی تهیه شده و وقتی با ارز آزاد برنج وارد می‌شود ما نظارتی نداریم.

هر چند به گفته مسئولان کمی سهمیه برنج در بوشهر موجب مشکلاتی شده و شاهد صف‌های طولانی برنج هم هستیم اما مردم از مسئولان انتظار دارند با همین سهمیه کم نیز تدابیری بیاندیشند تا شاهد این صف‌های طولانی نباشند.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول