اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر هند در تهران اعلام کرد

آمادگی هندوستان برای توسعه کریدور ترانزیتی شمال جنوب

خبرگزاری فارس: سفیر هند در تهران از آمادگی کشورش برای توسعه کریدور ترانزیتی شمال جنوب در محدوده ایران خبر داد.

آمادگی هندوستان برای توسعه کریدور ترانزیتی شمال جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پی‌سریواستاوا  (P.Srivastva) در ادامه دیدار خود از هرمزگان امشب در دیدار با استاندار این استان خواستار افزایش دیدار مقامات ایرانی از هندوستان شد.

وی با بیان اینکه ایران شریک کلیدی برای هندوستان محسوب می‌شود، اظهار داشت: کشور هندوستان خواهان ارتباط در تمامی زمینه‌ها با ایران است.

سفیر هند در تهران افزود: علاوه بر ارتباطات تجاری دو کشور، کشور هندوستان هر ساله 40 هزار ویزا نیز برای اتباع خود به مقصد ایران صادر می‌کند که اتباع هندوستانی از این طریق از ایران بازدید می‌کنند.

پی‌سریواستاوا با بیان اینکه ارتباطات فرهنگی بسیار قوی در بین هند و ایران وجود دارد، بیان داشت: زبان فارسی تا قرن هفدهم زبان اصلی هندوستان بوده است.

به گفته سفیر هند در تهران، زبان هندی، فارسی و اردو کماکان دارای مشترکات زیادی هستند.

وی بیان داشت: همچنین در بین ایران و هند مشترکات مذهبی قابل توجهی وجود دارد.

استاوا ادامه داد: با صحبت از اشتراکات می‌خواهم به این برسم که دو کشور می‌توانند با توسعه روابط به دستاوردهای قابل توجهی برسند.

وی افزود: آقای سلمان خورشید وزیر خارجه هندوستان ارتباطات فامیلی با ایرانیان دارد و این امر می‌تواند بیانگر روابط اجتماعی، تاریخی دو کشور نیز باشد.

سفیر هند در تهران همچنین با اشاره به دستگیری ملوانان هندی که از قطر وارد ایران شده‌اند، از استاندار هرمزگان به خاطر میزبانی از‌ آنان قدردانی و افزود: این افراد دستگیر شده به دلیل برخی از شرایط معیشتی اغلب در کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: از ظرفیت‌های بندرعباس و همچنین معبد هندوها نیز بازدید کرده‌ام.

استاوا ادامه داد: در بندرعباس و هرمزگان ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان بر طبق آنها ارتباطات را در بین دو کشور افزایش داد.

وی بیان داشت: شرکت‌های هندی را تشویق می‌کنیم که در هرمزگان حضور بیشتری پیدا کنند.

به گفته استاوا  در حال حاضر چندین شرکت هندوستانی در شهرهای اصفهان‌، تهران و تبریز فعالیت دارند و این در حالی است که ظرفیت‌ بندرعباس به دلیل موقعیت ویژه از شهرهای مذکور برای سرمایه‌گذاری بهتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش هرمزگان در ترانزیت کالا آمادگی کشور خود را برای توسعه کریدور ترانزیتی شمال و جنوب در خاک ایران اعلام کرد و افزود: تاکنون دو نشست در هندوستان در این رابطه برگزار شده است.

انتهای پیام/88001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول