اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز توزیع گازوئیل کم گوگرد در تبریز آغاز شد

کاسته شدن 360 تن دی اکسید گوگرد از هوای تبریز

خبرگزاری فارس: توزیع گازوئیل کم گوگرد همزمان با دومین روز از هفته هوای پاک در تبریز آغاز شد که به این ترتیب 360 تن دی اکسید گوگرد از هوای تبریز کاسته می‌شود.

کاسته شدن 360 تن دی اکسید گوگرد از هوای تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با استفاده از گازوئیل کم گوگرد و توزیع گازوئیل یورو چهار برای شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه سالانه 360 تن دی اکسید گوگرد کاسته خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که کل مصرف گازوئیل کلانشهر تبریز یورو چهار باشد سالانه 2 هزار و 700 تن دی اکسید گوگرد کاهش می‌یابد.

رئیسی با اشاره به کاهش قابل توجه آلودگی هوا با استفاده از گازوئیل یورو چهار گفت: خودروهایی که از نفت گاز یورو چهار به جای یورو دو استفاده خواهند کرد 50 درصد آلایندگی کمتری را خواهند داشت.

رئیسی خاطرنشان کرد: روزانه 60 هزار لیتر گازوئیل یورو چهار نیاز اتوبوسرانی تبریز و حومه است.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: 66.16 درصد از آلودگی هوای شهر تبریز به دلیل تردد خودروها است.

وی افزود: مصارف تجاری ـ خانگی با 22.59 درصد و صنایع با 11.23 درصد و وارونگی هوا و عوامل فرامنطقه‌ای به ترتیب در رده‌های بعدی علل آلودگی هوای کلانشهر تبریز قرار دارد.

رئیسی با اشاره به راهکارهای مورد نیاز برای حل مشکل آلودگی هوا گفت: استفاده از سوخت با کیفیت بالا، ارتقای تکنولوژی در تولید خودرو، افزایش فضای سبز و در یک کلمه اجرای مصوبه هیئت وزیران مورخه 16 اسفندماه 90 می‌تواند راه حل این مشکل باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سئوال که شاخص آلودگی هوا در چه شرایطی، وضعیت‌های ناسالم، هشدار و خطر را می‌رساند، گفت: شاخص آلودگی هوا از صفر تا 50 پاک، 50 تا 100 سالم، 100 تا 200 ناسالم هشدار، 200 تا 300 خیلی ناسالم (اضطراری) و بیش از 300 خطرناک (بحران) است.

وی با اشاره به میزان ارتفاع وارونگی هوا در شهر تبریز گفت: ارتفاع وارونگی بستگی به شرایط جوی داشته و نوع تاثیرات آن متفاوت است.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول