اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قطب نمای بصیرت خود را روشن کنید

عرصه‌های نوین احسان ماندگار را بشناسید

خبرگزاری فارس: این روزها در دنیای مدرنیته شاید همان چنگ زدن به سنت‌های قدیمی بتواند نجات دهنده‌مان باشد، همان سنت‌هایی که شاید به غلط به ما معرفی شد و سبب انحراف و دوریمان از سنت محبوبی همچون وقف شد.

عرصه‌های نوین احسان ماندگار را بشناسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در نگاهش عزمی پیامبرگونه موج می‌زد، تازه از مهلکه‌ای سخت پیغام پیروزی برای دل‌های مؤمن داشت، هنوز غبار جهاد از جامه نزدوده بود و خستگی نبردی جاودان را بر تن داشت، مولا اکنون از جنگ صفین بر می‌گشت و قبرستان کوفه مکانی بود برای یادآوری درسی دیگر، درسی تاریخی برای اهل ایمان و یقین، حضرت در کنار یاران رو کرد به سرای مردگان دست از دنیا کوتاه و فرمود: ای مردمی که در سرزمین ترسناک، بی آب و گیاه و قبرهای تاریک زندگی می‌کنید! ای خاکیان! ای غریبان! ای بی کسان! ای ترسیدگان! شما در رفتن بر ما سبقت گرفتید و ما به زودی به شما ملحق خواهیم شد. خانه‌های شما را تصرف کردند، زنانتان شوهر کردند، اموالتان را تقسیم کردند این خبرهایی بود که ما داشتیم، شما چه خبری دارید؟

سپس حضرت بر یاران  فرمود چه بسا اگر ایشان اموال خود را وقف عمل خیری در دنیا کرده بودند، اکنون دقیقه به دقیقه برایشان عمل صالح از دنیا ارسال می‌شد، اما حاشا که میراث بعضی تنها سبب شر و فرستادن لعنت و گناه دو چندان از دنیا به سوی آنها می‌شود.

اکنون ما در دنیایی محصوریم که اگر چه غرق در تمدن و تکنولوژی شده‌ایم، اما هنوز اگر درایتی داشته باشیم می‌توانیم، خیری جاودان در دنیا ذخیره روزهایی کنیم که هیچ پناهگاهی برای فرار از حقیقت نخواهیم داشت، اکنون زمان آن رسیده تا عرصه این خیر عظیم و احسان ماندگار نیز در زندگی ما تغییر کند و نیاتی مدرن و امروزی را برای وقف کردن انتخاب کنیم که بیشترین ثمر را برای جامعه اسلامی به ارمغان بیاورد.

نیت‌های جدید وقف و عرصه‌های نوین این چشمه جاودانگی روش‌هایی هستند که امروزه با مدرن شدن زندگی ما و تغییرات نیازهای جامعه برای مصارف وقف تعریف می‌شوند.

اینجا دو راهی انتخاب است باید قطب نمای بصیرت خود را روشن کنیم، دو راه بیشتر نداریم، یا نهادن اموال برای وارثانی که بر عملشان اعتمادی نداریم و یا دل به دریای خیری بی پایان سپردن؟

کمک به ترویج فرهنگ وقف یکی از روش‌های جدید و نیت‌های مدرن برای وقف است، یعنی ایجاد موتوری محرک برای ابدی کردن و تداوم احسانی ماندگار، دیگر مصارف و نیت‌های جدید، گسترش فرهنگ شهادت و مقابله با فرهنگ غیر اسلامی را شامل می‌شود، کمک به تأمین داروی نیازمندان، ازدواج دانشجویان، ساخت مسکن برای زوج‌های بی بضاعت و کمک برای رفع اعتیاد و درمان این بلای خانمان‌سوز جوانان نیز از عرصه‌های نوین دیگر در مصارف و نیات وقف هستند.

امروزه دنیای مدرن تکنولوژی می‌طلبد که  در ایران در حال توسعه با درآمد وقف هدف کمک به نخبگان علمی و توسعه فناوری هسته‌ای را پیش گیریم و با وقف خود از آن دفاع کنیم.

وقف در مورد پژوهش در علوم اسلامی و انسانی و کمک به دانشگاه‌ها در کنار ایجاد مکان و آسایشگاه برای جانبازان و ایتام و معلولان به همراه وقف برای ترویج چاپ کتب مفید و مذهبی، و وقف برای ترویج معارف اسلام در کشورهای دیگر از عرصه‌های جدید این خیر باقی در کشور است.

باشد که در این دو راهی سرنوشت ساز با بصیرتی بیدار ادامه دهنده فرمان مولا علی(ع) باشیم.

انتهای پیام/2301/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول