اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سده لنجان خبر داد

فعالیت 40درصد مردم سده لنجان در بخش صنعت

خبرگزاری فارس: شهردار سده لنجان گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد از مردم شهر سده لنجان در بخش صنعت مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت 40درصد مردم سده لنجان در بخش صنعت

محمدرضا عبدانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سده لنجان در 55 کیلومتری اصفهان و پنج کیلومتری شهرستان لنجان قرار دارد، اظهار کرد: سده لنجان از لحاظ فرهنگی یکی از شهر‌های دارای فرهنگ غنی شهرستان لنجان به شمار می‌رود.

وی به تعداد دانش‌آموزان شهر سده لنجان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر چهار هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهر مشغول به تحصیل هستند و 400 نفر معلم نیز در سده لنجان مشغول به فعالیت هستند.

شهردار سده لنجان با تأکید بر اینکه شهر سده لنجان از یک دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر 40 درصد از آموزگاران شهرستان لنجان از شهر سده لنجان هستند و وجود این ظرفیت‌ها در سده لنجان وجود ظرفیت‌های فرهنگی غنی را در این شهر نشان می‌دهد.

وی به جمعیت فعال در شهر سده لنجان اشاره کرد و افزود: مردم شهر سده لنجان از لحاظ اقتصادی در سه بخش صنعت، کشاورزی و بخش‌های خدماتی فعالیت می‌کنند که در حال حاضر بیش از 40 درصد از مردم شهر سده لنجان در بخش صنعت مشغول به فعالیت هستند.

عبدانی تاکید کرد: همچنین 30 درصد از مردم سده لنجان در بخش‌های کشاورزی و 10 درصد از آنها نیز در بخش‌های آموزشی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنج به عنوان کشت عمده کشاورزان موجود در شهر سده لنجان به شمار می‌رود، اضافه کرد: کشاورزان سده لنجان برای کشت برنج با محدودیت‌های آبی مواجه نبوده‌اند چرا که مصرف آب برای کشت برنج نسبت به سایر محصولات کشاورزی کم‌تر است.

انتهای پیام/63004/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول