اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لاهیجان خبر داد

پیشرفت 95 درصدی تصفیه‌خانه لاهیجان

خبرگزاری فارس: فرماندار لاهیجان با اشاره به پیشرفت 95 درصدی پروژه تصفیه‌خانه این شهرستان، گفت: مراحل اجرایی این پروژه در حال انجام است.

پیشرفت 95 درصدی تصفیه‌خانه لاهیجان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، محمد آقاجانزاده در نشست با کمیته ارتباطات و رسانه ستاد دهه فجر گیلان در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه اکنون وظیفه سنگینی نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی داریم، اظهار کرد: باید وقایع و افتخارات گذشتگان را به خوبی امانت‌داری کنیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی، وسعت لاهیجان را حدود 347 کیلومتر مربع عنوان کرد و گفت: لاهیجان در مجموع دارای 184 روستا است.

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه لاهیجان دارای جمعیتی ثابت و شناور است، افزود: جمعیت اصلی شهر لاهیجان حدود 180 هزار نفر است.

آقاجانزاده میزان جمعیت شهری و روستایی شهرستان لاهیجان را تقریبا برابر دانست و اذعان کرد: میانگین ساخت و ساز در لاهیجان 3 برابر میانگین کشوری است.

*لاهیجان شهری دانشگاهی است

وی، لاهیجان را شهر دانشگاهی نامید و تصریح کرد: این شهر دارای بیش از 20 هزار دانشجو بوده و یکی از قطب‌های علمی استان است.

به گفته این مسئول، در برخی از فصل‌های سال و به دلیل مسافرت‌ها در روزهای تعطیل جمعیت این شهر به طور میانگین 35 درصد افزایش پیدا می‌کند.

*بهره‌برداری 80 پروژه در دهه فجر امسال

آقاجانزاده با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال 76 پروژه در شهرستان به بهره‌برداری رسید، افزود: مجموع این پروژه‌ها دارای اعتباری به میزان 27 میلیارد و 447 میلیون تومان بود.

وی از افتتاح 80 پروژه در دهه فجر امسال در لاهیجان خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با اعتباراتی به میزان 22 میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار لاهیجان، با اشاره به اینکه میانگین تعداد پروژه‌های این شهرستان شاهد رشدی چشمگیر است، افزود: تعداد پروژه‌های سال 91 نسبت به سال 90 دارای رشدی 32 درصدی است.

وی پروژه‌های اجرا شده در لاهیجان را به تفکیک اعلام کرد و یادآور شد: در سال جاری 19پروژه در بخش برق، 13 پروژه شهرداری رودبنه، 35 پروژه کمیته امداد، یک پروژه اداره راه و شهرسازی، 8 پروژه آموزش و پرورش و 19 پروژه شهرداری لاهیجان در این شهرستان اجرا شده است.

*پیشرفت 95 درصدی احداث تصفیه‌خانه لاهیجان

آقاجانزاده با اشاره به پروژه تصفیه‌خانه لاهیجان، اذعان کرد: این پروژه با پیشرفتی 95 درصدی همراه بوده و مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

وی اذعان کرد: تمرکز جمعیتی در لاهیجان یکی از مشکلات موجود در روند انجام پروژه‌های عمرانی است.

این مسئول با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لاهیجان را پایدار کرد، گفت: زمانی می‌توانیم در بحران‌ها شهر را سرپا نگه‌داریم که زیرساخت‌های پایداری داشته باشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های طرح ماندگار، با اشاره به اینکه پروژه سالن ورزشی شهدای لاهیجان افتتاح شده است، تصریح کرد: پروژه بیمارستان 160 تخت‌خوابی شهرستان لاهیجان در دست پیگیری است.

*اختصاص 22 هزار متر مربع زمین برای احداث مصلی لاهیجان

آقاجانزاده به پیگیری‌های انجام شده برای احداث مصلی لاهیجان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون در مجموع حدود 22 هزار متر مربع زمین برای احداث مصلی این شهر در نظر گرفته شده است.

وی وضعیت زیرساخت‌های لاهیجان را چندان مطلوب ندانست و اذعان کرد: در مقایسه با میانگین‌های استانی، شهرستان لاهیجان از توسعه زیرساختی کمتری بهره‌مند شده است.

فرماندار لاهیجان، میانگین بهره‌مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم را حدود 75 درصد عنوان کرد و یادآور شد: تنها 52 درصد روستاهای لاهیجان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

وی میزان بهره‌مندی مردم روستاهای لاهیجان از شبکه گازرسانی را تنها 52 درصد دانست و خاطرنشان کرد: میانگین بهره‌مندی روستاهای گیلان از نعمت گاز حدود 61 درصد است که نشان از عقب بودن لاهیجان از میانگین‌های استانی دارد.

آقاجانزاده تالار امیرکلایه لاهیجان را در کشور و حتی در خاورمیانه منحصر به‌فرد خواند و تصریح کرد: تالاب امیرکلایه تنها تالابی است که دارای آب سالم بوده و کمتر مانند آن وجود دارد.

وی طرح جامع شهر لاهیجان و طرح تفصیلی را در دست اجرا دانست و تصریح کرد: پروژه احداث کمربندی دوم به موازات کمربندی فعلی به طول 13 کیلومتر در دست اجراست.

انتهای پیام/84002/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول