اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت دیواندره؛

ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در دیواندره نیاز ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیواندره، ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهرستان را نیازی ضروری در زمینه مسایل بهداشتی دانست.

ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در دیواندره نیاز ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد مرادی دوشنبه شب در هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی کردستان که با محوریت بررسی مسایل و مشکلات بهداشتی شهرستان‌های دیواندره و بیجار در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: 53 هزار و 96 نفر از جمعیت 82 هزار و 848 نفری شهرستان دیواندره در روستاها زندگی می‌کنند که توجه ویژه بخصوص در بحث آب و فاضلاب را نیازمند است.

وی به وجود 173 روستا، دو مرکز درمانی شهری و 7 مرکز درمانی روستایی و 67 خانه بهداشت در شهرستان دیواندره اشاره کرد و افزود: در سال‌جاری پروسه جمع‌آوری زباله شهری دیواندره ساماندهی و چهار واحد قلیان‌سرا در پارک‌ها و مکان‌های عمومی این شهر جمع‌آوری و پلمپ شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره به ساماندهی دستفروشان مواد غذایی در سطح شهر، بهسازی ساختمان پزشکان، پیگیری مشکلات کشتارگاه سنتی دام و اجرای طرح گشت مشترک بازرسین بهداشت محیط در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال 21 عملیات اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرستان دیواندره انجام شده که در این زمینه 184 قلاده سگ نیز تلف شدند.

مرادی در ادامه خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای اتلاف سگ‌های ولگرد در بخش روستایی دیواندره شد و تصریح کرد: افزایش تعداد سگ‌های ولگرد بیم انتقال بیماری هاری را در این شهرستان افزایش داده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره بر پیگیری مسایل و مشکلات آب شرب دیواندره به دلیل عدم تصفیه‌خانه فاضلاب و کدری زیاد آب در شرایط جوی بارندگی که بیش از حد استاندارد است، تأکید کرد.

مرادی در پایان افزایش استفاده از کودهای شیمیایی توسط کشاورزان منطقه و ورود آن به داخل آب‌های سطحی را نیازمند ایجاد تصفیه‌خانه آب در این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/79005/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول