اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عملکرد غیرقانونی کانون عکس اصفهان

عکس‌های کانون عکاسان جایگاه شهر تاریخی اصفهان را زیر سئوال برد

خبرگزاری فارس: موسس کانون عکس اصفهان گفت: موفقیت جهانی کانون عکس اصفهان به دلیل سیاه‌نمایی مشکلات اجتماعی ایران است و در واقع عکاسان این کانون با ارائه چنین عکس‌هایی به جشنواره‌ای جهانی جایگاه شهر تاریخی اصفهان را زیر سئوال بردند.

عکس‌های کانون عکاسان جایگاه شهر تاریخی اصفهان را زیر سئوال برد

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: عکس‌هایی که از این کانون به جشنواره‌ها فرستاده شده درباره فقر، بدبختی، فلاکت و مشکلات اجتماعی مردم ایران است و نوعی سیاه‌نمایی محسوب می‌شود بنابراین دلیل اصلی اهدای جوایز به چنین عکس‌هایی به طور کامل مشخص می‌شود.

 

 

وی افزود: این عکاسان در جشنواره‌‌ها و مسابقات داخلی یک صدم این موفقیت‌ها را نیز کسب نمی‌کنند آنگاه چگونه است که مدام در این جشنواره‌ها نایل به دریافت جوایز ویژه جشنواره‌ها می‌شوند.

مؤسس کانونعکس اصفهان تأکید کرد: دلیل این مسئله به طور کامل مشخص است، زمانی که با عکس‌های خود این تصور را در جهان ایجاد کنیم که وضعیت کشور ما همانند کشوری مانند بوگاندا و سومالی است چرا نباید این عکس‌ها در کشورهایی که همواره قصد سیاه‌نمایی در جهان را راجع به ایران دارند، موفق شوند.

وی ادامه داد: نباید به این جایزه‌‌ها دل خوش کنیم چرا که جایزه گرفتن به دلیل نشان دادن وضعیت نامناسب در ایران افتخار محسوب نمی‌شود و دشمنان ما بعدها نیز از این عکس‌ها علیه ایران سوء استفاده می‌کنند.

عضو انجمن سینمای جوان اصفهان تصریح کرد: بارها با مدیر انجمن سینمای جوان صحبت کرده‌ام اما وی گفته که مسئولیتی در قبال این انجمن ندارد چرا که این افراد خود را مستقل از انجمن سینمای ایران می‌دانند و تنها به اسم انجمن از امکانات آن مانند سالن فرشچیان استفاده می‌کنند در حالیکه تاکنون سودی برای اعضای انجمن نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: به عنوان کسی که موسس این انجمن بوده‌ام اعلام می‌کنم که قرار نبود این انجمن به این سمت و سو برود و یک عده بچه پولدار با دوربین‌های چندین و چند میلیون تومانی چنین عکس‌هایی که ارزش و اعتبار ایران را به زیر سئوال می‌برد، به تمام دنیا بفرستند و از ناآگاهی برخی رسانه‌ها در این زمینه برای معتبر کردن خود استفاده کنند و صد البته که رسانه‌ها نیز به دلیل عدم تحقیق کافی پیش از انعکاس برخی اخبار مقصر هستند.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای تاسیس این انجمن قرار بود به علاقه‌مندان عکاسی کمک کنیم تا به عکاسانی تبدیل شوند که برای فرهنگ و هنر ایران و به ویژه اصفهان کار می‌کنند نه افرادی که تنها شرایطی را به نفع خود ایجاد کنند و کلاس‌های این انجمن نیز به جای انجام کارهای هنری به مکانی برای  سواستفاده برای برخی دوستی‌های نامناسب تبدیل شود.

وی اظهار کرد: به عنوان موسس این انجمن موافق روند کاری این انجمن نیستم و از رسانه‌ها نیز انتظار دارم در ارائه اخبار دقت کنند و پیش‌زمینه این موضوع نیز مشاهده عکس‌ها توسط خبرنگار برای انعکاس چنین اخباری است و اینکه به این موضوع بیندیشند که چقدر این عکس‌ها با معرفی غلط درباره فرهنگ این شهر تاریخی می‌تواند جایگاه اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی زیر سئوال ببرد.

موسس کانونعکس اصفهان تاکید کرد: در این ارتباط مسئولان نیز مقصر هستند چرا که فرهنگ‌سازی تنها به شعار ختم نمی‌شود و بی‌دقتی و بی‌حوصلگی در انتخاب چنین آثاری همه را زیر سئوال می‌برد.

وی ادامه داد:  چنین بی‌دقتی آبروی تمام مردم را درگیر می‌کند به گونه‌ای که به محض دیدن یک شهروند اصفهانی این عکس در ذهن فرد مقابل تداعی می‌شود که این فرد از جمله همان افرادی است که لباسی برای بر تن کردن و کفشی برای پوشیدن ندارند و چیزی نیز برای خوردن در شهرشان پیدا نمی‌شود که تمام این مضامین در این عکس‌ها موجود بود.

وی با بیان اینکه این افراد در جشنواره‌های داخلی که مسئولان بر آن نظارت دارند عکس‌های دیگری متفاوت از جشنواره‌ای جهانی ارائه می‌دهند، افزود: همان‌‌طور که ما گاهی با دیدن فیلم‌های آمریکایی و اروپایی غبطه زندگی آنها را می‌خوریم با نشان دادن چنین سیاه‌نمایی از شهر و کشورمان تصور آنها نیز از شهر و کشور ما بر اساس این تصاویر شکل می‌گیرد.

به گزارش فارس تصاویر مورد نظر برای اطلاع شهروندان در سایت www.7Th.vcp.ir موجود است.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول