اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

نمی‌توان صرفنظر از حضور مردم تنها با تکیه بر بودجه دولتی کاری کرد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نمی‌توان صرفنظر از حضور مردم و تنها با تکیه بر بودجه دولتی کاری از پیش برد.

نمی‌توان صرفنظر از حضور مردم تنها با تکیه بر بودجه دولتی کاری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: سازمان اوقاف باید با تکیه بر سنت وقف اداره شود و خود را بی‌نیاز از بودجه‌های جاری دولتی بداند. 

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ سنت وقف گفت: تکیه سازمان اوقاف بر بودجه جاری دولتی و محدود ساختن آن به ساختار اداری، کاهش دایره تاثیرات و فعالیت‌های این سازمان را در پی خواهد داشت.

علیرضابیگی با بیان اینکه شاکله ساختاری سازمان اوقاف باید نهادی بوده و با سیستم و نظام منحصر خود اداره شود، تاکید کرد: سازمان اوقاف اگر چه از زیرمجموعه‌های دولت است اما باید به واسطه رسالت و وظیفه خاص خود به استقلال لازم دست یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در این راستا ادارات اوقاف هر شهرستان نیز باید با تکیه بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بومی خود اداره شوند.

علیرضابیگی گفت: نمی‌توان صرفنظر از حضور مردم و تنها با تکیه بر بودجه دولتی کاری از پیش برد.

وی با بیان اینکه وقف به عنوان پاسخ شریعت اسلام به نیازهای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: سنت‌های اسلامی از جمله وقف به برکت پیروزی انقلاب اسلامی احیا شده و امروز جامعه باید از خیرات و برکات آن بهره‌مند شود.

علیرضابیگی افزود: متاسفانه آنچه از برکات احیای سنت حسنه وقف مورد انتظار بوده به طور کامل تحقق نیافته و از تمام ظرفیت‌های آن به خوبی بهره‌گیری نشده ‌است.

وی با تاکید بر آگاه‌سازی آحاد جامعه از برکات سنت حسنه وقف گفت: تاثیرات وقف به درستی در جامعه تبیین نشده‌ و لازم است تا برکات و اثرات آن به طور واضح و شفاف به مردم بازگو شود.

علیرضابیگی یادآور شد: آثار وقف در شریعت و ترویج دین‌ و ‌زندگی مردم باید بیش از پیش تبیین و تشریح شود تا مردم نیز متقابلاً اهتمام و جدیت بیشتری نسبت به این امر حسنه داشته ‌باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه مساجد را از مهم‌ترین حوزه‌های مرتبط با اداره‌کل اوقاف خواند و گفت: مسجد عصاره و سامان‌دهنده فعالیت‌های اجتماعی و اسلامی بوده و در مقاطع تاریخی مختلف نقش مهمی در تحولات اجتماعی و سیاسی ایفا کرده ‌است.

وی تاکید کرد: پراکنده‌کاری حوزه مساجد مانعی در تحقق رسالت این پایگاه اجتماعی و اسلامی است و این موضوع باید به نحو منسجمی ساماندهی شود.

علیرضابیگی همچنین با اشاره به روند ساخت و مرمت مساجد در مناطق زلزله‌زده گفت: اراده عمومی در ساماندهی مساجد مناطق زلزله‌زده بارز بوده و هم‌اکنون ساخت مساجد جدید در این مناطق در حال اجراست.

وی گفت: مردم مناطق زلزله‌زده بیش از آنکه پیگیر خانه‌های خود باشند، پیگیر احداث و مرمت مساجد زلزله‌زده بودند و این بسیار ارزشمند است.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.

21 تا 27 دی هر سال به نام هفته وقف نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول