اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تذکر رئیس شورای اسلامی شیراز به شهردار این شهر

لیست سیاه ساخت و سازهای بدون مجوز شیراز تهیه شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شیراز در تذکری به شهردار این شهر گفت: وضعیت ساخت و ساز در شیراز مطلوب نیست و باید لیست سیاه ساخت و سازهای بدون مجوز شیراز تهیه شود.

لیست سیاه ساخت و سازهای بدون مجوز شیراز تهیه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی زحمتکش بعدازظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از عدم نظارت دقیق بر ساخت و سازهای غیر قانونی و بدون مجوز در سطح شهر شیراز اظهار داشت: هنگامی که در سطح شهر قدم می‌زنیم متوجه ساخت و سازهای بدون مجوز می‌شویم که این امر نشان از عدم نظارت دقیق بر این نوع ساخت و سازها است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: ساخت و سازهایی که فقط با دستور تهیه نقشه احداث می‌شوند در سطح شهر شیراز قابل مشاهده است و باید هر چه سریع‌تر با متخلفان امر برخورد شود.

وی با اشاره به چند نمونه از ساخت و سازهای بدون مجوز در خیابان قصرالدشت اضافه کرد: یک مالک تنها با دستور تهیه نقشه و بدون مجوز اقدام به احداث دو طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف کرده است.

زحمتکش ادامه داد: با اجرای فنداسیون بدون مجوز و سایر ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح شهر باید برخورد شود.

وی عدم نظارت دقیق شهرداری را عاملی برای رونق ساخت و سازهای بدون مجوز دانست و گفت: شهرداری به من پاسخ بدهد عاقبت این بناهای بدون مجوز چیست و کدام مهندس نظارت این‌گونه بناها را می‌پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: وظیفه شهرداری تنها نظارت بر احداث پروژه نیست بلکه باید بر تمام شهر نظارت داشته باشد.

وی اضافه کرد: همین تخلفات کوچک به ظاهر منجر به تخلف بزرگی مانند پروژه برج‌های دوقلو می‌شود که اعضای شورای شهر شیراز برای متوقف کردن آن مدت قابل توجهی مقاومت و پافشاری کردند.

زحمتکش افزود: اگر فرصت بگذاریم و در سراسر شهر شیراز قدم بزنیم تعداد بسیاری از این موارد را مشاهده می‌کنیم.

*هنگامی که نظارت نیست تغییر کاربری آسان است

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی که نظارت نیست تغییر کاربری آسان است، اظهار کرد: خیابان اصلی شهر جولانگاه آموزشگاه‌های زبان، مدارس و دانشگاه‌های غیرانتفاعی شده که عدم نظارت بر این موسسه‌ها منجر به تغییر کاربری آنها شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در یکی از مناطق شهر برای تغییر کاربری یک پارکینگ دو دوره شورا و چهار شهردار تغییر کردند اما مشکل حل نشد و این در حالی است که در خیابان‌های اصلی شهر هر روز شاهد تغییر کاربری هستیم.

وی ضمن تذکر دوباره به شهردار شیراز تصریح کرد: از وضعیت ساخت و ساز در شهر شیراز راضی نیستم و این وضع بسیار نامطلوب است.

زحمتکش گفت: برای تخریب 10 متر در کمیسیون ماده 100 مجوز می‌گیریم و پس از تلاش‌های بسیار رای صادر می‌شود اما کسی آن را اجرا نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه باید برای مالکانی که غیر قانونی ساخت و ساز می‌کنند لیست سیاه تشکیل داد، تصریح کرد: باید راهی برای کنترل ساخت و سازهای بدون مجوز پیدا شود.

در ادامه سخنان رئیس شورای اسلامی شهر شیراز مظفر مختاری دیگر عضو شورای شهر گفت: آقای زحمتکش شما تنها ساخت و سازهای اطراف محل سکونت خودتان را دیده‌اید که بهتر بود قبل از مطرح کردن چنین موضوعی به ناظر شهرداری منطقه که من هستم اعلام می‌کردید تا بررسی کنم.

زحمتکش در پاسخ بیان کرد: همین قدر که اطراف محل سکونت خودم را می‌بینم خوب است و شما نیز بروید سایر جاها را ببینید.

مختاری ادامه داد: اگر این مسئله را زودتر عنوان می‌کردید بررسی می‌کردم.

زحمتکش گفت: چه چیز را می‌خواستید بررسی کنید چراکه این تخلفات به طور کامل مشهود است.

انتهای پیام/2448/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول