اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی زنجان خبر داد

تهیه 700 هزار هکتار طرح مرتع‌داری در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از تهیه 700 هزار هکتار طرح مرتع‌داری در استان زنجان خبر داد.

تهیه 700 هزار هکتار طرح مرتع‌داری در استان زنجان

تقی سالک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در استان زنجان اقدامات لازم برای اجرای طرح‌های مرتع‌داری انجام شده است.

وی با بیان اینکه 400 هزار هکتار طرح مرتع‌داری به بهره‌برداران واگذار شده است، خاطرنشان کرد: 300 هکتار نیز از این تعداد واگذار می‌شود.

*ایجاد پنل‌های خورشیدی در ییلاقات زنجان

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از ایجاد پنل‌های خورشیدی در ییلاقات استان زنجان خبر داد و افزود: به منظور استفاده عشایر این پنل‌ها راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه عشایر از این پنل‌ها برای مسائل بهداشتی و روشنایی استفاده می‌کنند، یادآور شد: با ایجاد چنین پنل‌هایی بسیاری از مشکلات عشایر استان حل شده است.

سالک با اشاره به اینکه عشایر به نحو مطلوبی از این پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کنند، افزود: امکانات لازم برای عشایر برای زندگی بهتر در ییلاقات فراهم شده است.

*ایجاد مدیریت پایدار در مراتع از برنامه‌های منابع طبیعی زنجان است

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه اصلاح و احیای مراتع در دو قالب بهبود و اصلاح مراتع در استان انجام می‌شود، افزود: ایجاد مدیریت پایدار در مراتع از برنامه‌های اداره کل است.

وی از اجرای طرح‌های مختلف مرتع‌داری در استان خبر داد و گفت: پروژه‌های مختلفی نیز به همین منظور در استان اجرایی می‌شود.

سالک فعال‌سازی طرح‌های مرتع‌داری را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: تهیه طرح‌های جدید و نظارت کارگاهی بر مدیریت چرای دام از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان دارای یک میلیون و 137 هزار هکتار مرتع است، افزود: مراتع در سه بخش مراتع خوب، متوسط و ضعیف طبقه‌بندی می‌شود.

*برداشت 138 هزار تن علوفه در زنجان

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از برداشت 138 هزار تن علوفه از مراتع استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 300 دام از مراتع استان استفاده می‌کنند.

انتهای خبر/73003/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول