اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهرود:

طلبه‏ باید مسلط به علوم و امکانات روز باشد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: طلبه باید به علوم روز آشنا باشد و از وسائل و امکانات روز بهره ببرد و به این نکته باید به خوبی دقت کرد.

طلبه‏ باید مسلط به علوم و امکانات روز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بسطام، حجت‌الاسلام احمد نظری صبح امروز در نشست فرهنگی حوزه علمیه باقرالعلوم بسطام که با موضوع «ذی‌طلبگی دیروز، امروز و فردا» با حضور طلاب بسیجی برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اصول طلبگی اظهار داشت: تواضع، رفاقت با خلق و فروتنی با مردم از اصول طلبگی است تا بتوانید پیام‌های توحیدی را به جامعه منتقل کنید.

وی افزود: در بین مردم بودن و حشر و نشر با آنها باعث ایجاد اتحاد، هم‏بستگی و هم‏دلی بین شما و مردم می‌شود و این در تاثیرگذاری سخنان خود بسیار موثر است.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خاطرنشان کرد: حریص بودن نسبت به هدایت خود و مردم نیز از ملزومات طلبگی است و شما باید این احساس را در خود به وجود آورده و تقویت کنید.

نظری با بیان اینکه شما نباید نسبت به جامعه بی‌تفاوت باشید، بیان داشت: بی‌تفاوت نبودن و تلاش شبانه‌روزی در جهت آشنایی مردم با مرام توحید و اهل بیت(ع)، امری ضروری برای یک طلبه است و باید به آن توجه اساسی کرد.

وی اظهار داشت: اگر شما بی‌تفاوت باشید، نمی‌توانید امر هدایت و توجیح جامعه را درست و منطقی انجام دهید و این باعث ضربه خوردن شما و جامعه می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با اشاره به سبک زندگی یک طلبه افزود: ساده‏زیستی و الگوبرداری از زندگی ائمه شاخص مهمی در طلبگی است که باید به آن عمل کرد و جامعه را بدان فراخواند.

این مسئول خطاب به حاضران بیان کرد: شما می‌بینید که علما و بزرگان با ساده‌زیستی و معاشرت با خلق، توانستند با آنها ارتباط برقرار و دل‌های بسیاری را مشتاق خود کنند.

نظری خاطرنشان کرد: این ساده‌زیستی نباید طلبه را از استفاده و فراگیری علوم و امکانات روز بی‌بهره کند و باید به این موضوع دقت کرد که طلبه وقتی می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد که مانند افراد جامعه زندگی و رفتار کند و بتواند به نیازهای آنها در زمینه‌های مختلف پاسخگو باشد.

انتهای پیام/2249/ب۲۰ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول