اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان:

غفلت از شایسته‌سالاری عامل پدیده‌‌‌ای چون اختلاس‌ میلیاردی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان با تأکید بر اینکه پیوند بین نظارت و ارزیابی با گزینش الزامی است، گفت: غفلت از شایسته‌سالاری در مورد انتخاب افراد باعث به وجود آمدن پدیده‌ای به نام اختلاس‌های میلیاردی می‌شود.

غفلت از شایسته‌سالاری عامل پدیده‌‌‌ای چون اختلاس‌ میلیاردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمدحسین فلاحی بعد از ظهر در گردهمایی گزینشگران آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به تأکید روایات و سخنان امام علی (ع) در خصوص گزینش اظهار داشت: گزینش ضامن بقای یک نظام است و اگر مسئولان در این موضوع غفلت کنند نظام سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: در نظام حکومتی اسلام کسی که شایسته تصدی پستی نیست در روایات آن فرد به عنوان خائن شناخته می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان با اشاره به اینکه پیامبر اسلام و حضرت امام علی به علت درگیری در جنگ‌ها کمتر فرصت پرداختن به بیان نظرات خود در خصوص آئین حکومت‌داری اسلامی شدند، افزود: پیامبر اسلام و امام علی تنها کسانی از ائمه هستند که حکومت کردند اما هیچ کدام جنگ تهاجمی نداشتند و دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه ملاک قرآن در گزینش افراد درک بالا و توانایی انجام امور است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی هر کسی توانایی انجام کاری را ندارد نباید در پست و جایگاهی قرار بگیرد.

فلاحی اضافه کرد: غفلت از شایسته‌سالاری در مورد انتخاب افراد باعث به وجود آمدن پدیده‌ای به نام اختلاس‌های میلیاردی می‌شود و یکی از خطرات قبول مسئولیت، آلودگی به مسائل اقتصادی و مالی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه غارت‌زده واقعی کسی نیست که اموال او مورد سرقت قرار می‌گیرد بلکه کسی است که دین او غارت می‌شود یادآور شد: در گزینش، نوع نگاه باید مقدس باشد و تربیت و آینده کشور به دست کسی سپرده شود که با حساسیت و دقت نظر انتخاب شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان در ادامه تصریح کرد: اگر شخصی، فردی از جامعه را گمراه کند امتی را گمراه کرده و اگر معلمی در کلاس درس شاگردان را گمراه کرد تغییر تفکر منفی آن دانش‌آموزان بسیار سخت است.

وی با اشاره به چندشغله‌ها در جامعه و اینکه لایحه چندشغله‌‌ها از سال 73 مسکوت مانده است،گفت: گرفتن چند شغل خیانت است چراکه چنین شخصی توانایی انجام همه آن شغل‌ها را ندارد، این در حالی است که جوانان با استعداد و باسواد بیکارند.

فلاحی با بیان اینکه امروز نیازمند تغییر فرهنگ نگاه عمومی به گزینش هستیم، ابراز داشت: اگر کسی در مورد صلاحیت فردی به گزینش اطلاع‌رسانی کند او را متهم به جاسوسی می‌کنند، در صورتی که نباید چنین باشد.

وی در پایان با اشاره به شهید احمدی روشن تأکید کرد: بعد از گذشت یک سال از شهادت این دانشمند گرانقدر همدانی در خصوص بزرگداشت این شهید کاری نکردند اما یزدی‌ها در مورد این شهید بزرگوار کتاب چاپ کردند.  

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول