اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن و عباس‌آباد:

50 درصد از اهداکنندگان خون در تنکابن مستمر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن و عباس‌آباد گفت: بیش از 50 درصد از اهداکنندگان خون در تنکابن و عباس‌آباد به طور مستمر به اهدای خون می‌پردازند.

50 درصد از اهداکنندگان خون در تنکابن مستمر هستند

ندا معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن اظهار داشت: سال گذشته از مجموع مراجعان به پایگاه که 6 هزار و 245 نفر بودند مجموعا 5 هزار و 337 واحد خون‌گیری شد که از این تعداد 2 هزار و 948 نفر به طور مستمر خون اهدا کردند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در 9 ماه گذشته از مجموع 6 هزار و 139 مورد مراجعه‌کننده 5 هزار و 700 نفر حائز شرایط اهدای خون بودند و از آنها خون‌گیری شده که نسبت به مدت زمان سال قبل با افزایش خوبی مواجه بودیم.

معصومی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد اهداکنندگان این پایگاه به طور مستمر خون اهدا می‌کنند، اظهار داشت: در 9 ماه اول سال جاری یک هزار و 605 نفر اهدا کننده بار اول و  3 هزار و 25 اهدا کننده مستمر داشتیم و همچنین یک هزار و 70 نفر اهداکننده داشتیم که از آخرین اهدای خون آنها یک‌سال گذشته است.

وی گفت: از مجموع اهداکنندگان خون این پایگاه 4 هزار و 125 نفر متأهل داشتیم که از این تعداد 5 هزار و 280 مورد مراجعه‌کننده اهدای خون آقایان و 420 نفر نیز خانم بودند.

معصومی با تاکید بر نقش محوری فرهنگ‌سازی در افزایش مشارکت عموم مردم در امور خیر به‌ویژه اهدای خون بیان داشت: افزایش مشارکت عمومی در اهدای خون متأثر از کار فرهنگی است که در این پایگاه روابط عمومی ما توانسته با توزیع بروشورهای ویژه و نصب بنرهای متعدد در مجالس و برنامه‌های ملی مذهبی دو شهرستان به این مهم جامه عمل بپوشاند.

وی تصریح کرد: حدود نیمی از جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهند اما با توجه به این فرصت مناسب همچنان با سطح مشارکت اندک در دو شهرستان مواجه هستیم که یقینا کار فرهنگی، اطلاع‌رسانی و همکاری نهادهای اثرگذار، مجامع بانوان و ان‌جی‌او‌های ویژه زنانه می‌تواند سطح مشارکت این جمعیت از جامعه را برای اهدای خون این سنت حسنه ارتقا بخشد.

وی افزود: عمده‌ترین علل کمبود مشارکت بانوان را بیشتر به مقوله‌های نگرانی خانم‌ها از بروز کم‌خونی، ترس از عوارض اهدا خون همانند سرگیجه، افت فشارخون عنوان کرد.

معصومی تصریح کرد: افرادی که دارای نارسایی قلبی عروقی، جراحی قلب و یک‌سری از بیماری‌ها مانند رماتیسم، دیابتیک همچنین مصرف برخی از داروهای خاص هستند از اهدای خون معاف هستند.

رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن و عباس‌آباد با اشاره به اینکه برای اهداکنندگان خون در کشور کارت‌های ویژه و نوینی طراحی شده است که دارای عکس و رنگ‌بندی از نظر اهدا هستند که در آن سابقه و استمرار اهدا خون به صورت شاخص گنجانده شده است، گفت: انتقال خون تنکابن علاوه بر برنامه‌های سازمان، ویژه برنامه‌هایی برای اهداکنندگان بار اول در جهت افزایش مشارکت عمومی دارد که متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید اما با توجه به در پیش بودن 28 صفر این پایگاه در نظر دارد در محل پایگاه و صحن مطهر امامزاده شیرعلی(ع) از ساعت 8 الی 12 از داوطلبان اهدای خون خونگیری کند.

انتهای پیام/86020/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول