اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش چرام صورت گرفت

برپایی ایستگاه نقاشی عشق و خون در چرام

خبرگزاری فارس: به مناسبت فرا رسیدن 28 صفر ایستگاه نقاشی و خطاطی به نام عشق و خون توسط جمعی از دانش‌آموزان مقطع دبستان و راهنمایی و معلمان هنر شهرستان چرام در مصلای این شهرستان برپا شد.

برپایی ایستگاه نقاشی عشق و خون در چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن 28 صفر ایستگاه نقاشی و خطاطی به نام عشق و خون توسط جمعی از دانش‌آموزان مقطع دبستان و راهنمایی و معلمان هنر شهرستان چرام در مصلای این شهرستان برپا شد.

در این ایستگاه نقاشی و خطاطی دانش‌آموزان و معلمان هنرمند به خلق آثاری با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، اربعین حسینی و عفاف و حجاب پرداختند.

محمدقلی جمالی با بیان این‌که این ایستگاه نقاشی تا 28 صفر توسط دانش‌آموزان و نونهالان شهرستان چرام در میان عزاداران برپا است، اظهار کرد: دانش‌آموزان با نقاشی‌هایی در وصف عاشورا و وقایع بعد از آن را ترسیم کرده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش چرام یادآوری ایام کربلا، آشنایی دانش‌آموزان با آن ایام، تجدید خاطرات از رشادت‌ها و ایثارگری‌های امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) از اهداف برپایی این ایستگاه نقاشی است.

وی با اشاره به این‌که این نمایشگاه با هدف گسترش فرهنگ عاشورایی برگزار شده است، عنوان کرد: دوران کودکی بهترین زمان برای تربیت دینی فرزندان است.

این مسئول یادآور شد: اگر آموزش‌های دینی و معنوی دوران کودکی با دقت و عمق بیشتری صورت گیرد در سال‌های بعدی زندگی هویت ارزشی و معنوی او با عمق بیشتری ریشه گرفته و او دچار از خودبیگانگی فرهنگی و ارزشی نخواهد شد.

جمالی برپایی چنین ایستگاه‌هایی را باعث ماندگاری وقایع دینی در ذهن کودکان دانست و خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ عاشورایی به کودکان در این دوران مهم است.

رئیس آموزش و پرورش چرام با اشاره به این‌که کودکان به طور غیر رسمی با نمادها و سمبل‌های عملی عاشورا آشنا می‌شوند و با کنجکاوی‌های خاص خود به مرور زمان آن را می‌آموزند، گفت: این‌که کودک چگونه با فرهنگ عاشورا آشنا شود نکته مهمی است که نباید از نظر دور کرد.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول