به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد تماسهای صورت گرفته شده با سامانه دریافت گزارشهای مردمی 124 را از سوی شهروندان استان در 9 ماهه امسال بیش از 13 هزار و 500 مورد عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال قبل افزایش 23 درصدی را نشان میدهد.
وی افزود: از این تعداد تماس مردم با تلفن 124، تعداد 9 هزار و 747 مورد قابل پیگیری بوده و 3 هزار و 213 مورد گزارشات مردمی منجر به تشکیل پرونده برای متخلفان شده است.
عظمایی افزود: تعداد 625 مورد پرونده تا حصول نظر کارشناسی قطعی در دست بررسی است و مابقی تماسهای حاصله نیز به منظور کسب راهنمایی و ارائه اطلاعات در ارتباط با وضعیت بازار استان بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد گزارشات دریافتی را کالاهای مصرفی چون نان، مرغ، میوه و سبزی، پوشاک، روغن نباتی، شیر و گوشت تشکیل میدهد، افزود: در زمینه گزارشات دریافتی بخش خدمات، نرخ حمل و نقل درون شهری، مشاوران املاک، تعویض روغن، آرایشگاه مردانه، پارکینگ، خدمات فتوکپی و کابینتسازی بیشترین آمار شکایات را به خود اختصاص دادهاند.
عظمایی با اشاره به عملکرد واحد 124 تصریح کرد: ستاد خبری و واحد رسیدگی به گزارشات مردمی سازمان تا ساعت 20 آماده پاسخگویی و ثبت شکایات شهروندان است و بعد از آن سیستم پیامگیر ستاد خبری آماده دریافت گزارشات احتمالی است ضمن آنکه نتایج بررسی در اولین فرصت اعلام میشود.
وی تأکید کرد: پاسخگویان سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به صورت شبانهروزی آماده دریافت گزارشها و ارائه راهنماییهای لازم به شهروندان استان هستند.
انتهای پیام/60002/ش20