اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تاریخ جامع مازندران در دانشنامه تدوین شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تدوین تاریخ جامع مازندران در دانشنامه استان شد.

تاریخ جامع مازندران در دانشنامه تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران که در مرکز تربیت معلم دکتر شریعتی ساری برگزار شد با اشاره به اینکه در استان تاریخ جامع و مدونی نداریم، گفت: دانشنامه هویت مکتوب و شناسنامه استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تدوین دانشنامه کار بسیار مشکلی است، گفت: باید تاریخ استان در انقلاب و دفاع مقدس و پیشینه تاریخی این دیار برای جامعه بازگو شود.

طبرسی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نهم دی و حماسه ششم بهمن آمل اشاره کرد و گفت: باید دستاوردهای انقلاب را حفظ و صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه ششم بهمن و نهم دی از روزهای تاریخی انقلاب اسلامی است، گفت: روز حماسی ششم بهمن باید به صورت ملی برای احیای دستاوردهای انقلاب در جامعه بازگو شود.

دانشنامه گنجینه و سند مکتوب تاریخ مازندران

استاندار مازندران نیز گفت: حماسه نهم دی، نماد حمایت و تبعیت مردم ولایتمدار و آگاه ایران اسلامی از ولایت فقیه است.

سید علی‌اکبر طاهایی اظهار داشت: در 9 دی، بزرگ‌ترین توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی که سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند، نقش بر آب شد.

طاهایی اساس اینگونه حرکت‌های مردمی را ولایت‌پذیری و اعلان همیشگی تبعیت از ولایت فقیه تا پای جان عنوان و تصریح کرد: این مسئله رمز ماندگاری حماسه 9 دی در تاریخ است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ملت ایران در حماسه 9 دی توطئه‌های آینده دشمنان را نیز خنثی کرده و اوج بصیرت خود را به جهانیان اثبات کردند.

وی از مسئولان برگزاری سالروز گرامیداشت حماسه 9 دی خواست تا با برگزاری جلسات و نشست‌های کارشناسی، در جهت استاندار مازندران از تبدیل بخش کیاکلا، زادگاه خلبان شهید کشوری به شهرستان سیمرغ با مصوبه هفته گذشته دولت اقدام کنند.

طاهایی با اشاره به اینکه کیاکلا به لحاظ جمعیتی رویکرد یک شهرستان را نداشت اما به واسطه اینکه شهید کشوری یک چهره نمادین و ماندگار در بین شهدا بوده، با سفر ریاست جمهوری در چند روز گذشته به استان، فرمانداری سیمرغ در شهرستان کیاکلا مصوب شده است.

استاندار مازندران با اشاره به تدوین دانشنامه مازندران گفت: این دانشنامه گنجینه و سند مکتوب تاریخ مازندران است و باید با ظرافت و حساسیت ویژه‌ای تدوین شود.

حماسه ششم بهمن آمل نقطه عطفی در تاریخ انقلاب

دبیر شورای فرهنگی عمومی مازندران نیز گفت: به منظور بهره‌گیری از پتانسیل‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه، دبیرخانه این مهم در مازندران راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود: دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل تا برنامه‌های جامع برای مقابله با اقتصاد مقاومتی در استان شناسایی و عملیاتی شود.

وی افزود: در سال جاری تاکنون 84 جلسه شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده است.

ابراهیمی گفت: جلسه شورای فرهنگ علاوه بر تشکیل در سطح شهرستان‌ها در بخش‌های استان به ریاست بخشداران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ملت ایران در 9 دی با خلق حماسه‌ای بزرگ و ماندگار اوج اقتدار، هوشیاری، وحدت و ولایت محوری خود را نشان دادند.

وی با اشاره به اهمیت این روز از تمامی مردم و دستگاه‌های اجرای خواست تا این حماسه به شکل شایسته‌ای گرامی داشته شود.

دبیر شورای فرهنگی عمومی مازندران افزود: حماسه ششم بهمن آمل را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب نامید که با مقاومت مردم، دسیسه‌های منافقان ناکام ماند و سبب تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد.

وی تاکید کرد: حماسه ششم بهمن آمل که در نوع خود بی‌نظیر است، می‌تواند همطراز حماسه‌هایی چون قیام مردم قم و تبریز قرار گیرد و به عنوان یکی از موفقیت‌های ملت مقاوم ایران پس از پیروزی انقلاب از آن یاد شود.

دبیر تألیف و تدوین دانشنامه مازندران تاکید کرد: دانشنامه می‏تواند تا حدی مشکلات پژوهشی را رفع و نکاتی از ابهامات در عرصه‏های مختلف را روشن کند و سندی ماندگار برای درک تاریخی و تطبیقی این میراث، برای مطالعه معاصران و آیندگان و بسترسازی فرهنگی برای جوانان باشد.

وی افزود: مازندران یکی از استان‏های غنی از نظر فرهنگ و هنر در کشور است که تاکنون پژوهش اصولی و بنیادی مدونی در مورد فرهنگ و هنر آن توسط متخصصان امر صورت نگرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه حدود 531 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در سطح امامزادگان، مدارس، دانشگاه‌ها و امور بانوان، برنامه‌های گسترده‌ای در روز 28 صفر برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/86018/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول