اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل مشکلات مالی

رئیس هیئت شمشیربازی همدان استعفا داد.

خبرگزاری فارس: به دلیل مشکلات مالی، رئیس شمشیربازی استان همدان استعفا داد.

رئیس هیئت شمشیربازی همدان استعفا داد.

محمدعلی‌ سماوات‌شریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان درباره حمایت شهرداری همدان از تیم شمشیربازی اظهار داشت: سال گذشته شهرداری برای شرکت در لیگ اسپانسر ما بود ولی امسال ما نامه نوشته‌ایم که تا به حال به ما پاسخی داده نشده است و اگر جواب ندهند با اعتبارات خود هیئت و اداره کل ورزش و جوانان شمشیربازان را اعزام می‌کنیم.

وی درباره این مسابقات افزود: فعلاً مسابقات به علت آلودگی هوای تهران تعطیل است و منتظر اعلام فدراسیون هستیم تا تاریخ جدید برای انجام هفته اول مسابقات اعلام کنند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان همدان درباره شرایط این هیئت ابراز داشت: شمشیربازی استان در وضعیت خوب و رو به رشدی قرار دارد، در سه رشته نزدیک به 60 شمشیرباز سازمان‌یافته شده داریم و سعی ما بر این بوده که از مبتدی گرفته تا قهرمان ورزشکار را حمایت کنیم.

وی درباره شمشیربازی بانوان نیز بیان داشت: شمشیربازی بانوان هم موازی با آقایان حرکت کرده است، ولی آقایان نسبت به بانوان برتر هستند به طوری که قهرمانان ما در سطح آسیا بیشتر از آقایان بوده‌اند و بانوان بیشتر در داخل کشور موفقیت کسب کرده‌اند.

سماواتی‌شریف درباره شرکت شمشیربازی استان در مسابقات گفت: در حال حاضر ما در تمام مسابقات شرکت کرده‌ایم و بعضی از شمشیربازان ما در مسابقات آسیایی و جهانی مدال آورده‌اند که می‌توان به سامان آزادیان به عنوان دارنده مقام دوم مسابقات جهانی سال گذشته اشاره کرد.

وی درباره جایگاه هیئت شمشیربازی استان در کشور گفت: هیئت شمشیربازی همدان در سال گذشته جزو پنج هیئت برتر کشور شد که تمام این‌ها حاصل زحمات ما بوده است.

رئیس هیئت شمشیربازی همدان با بیان اینکه همدان قطب شمشیربازی ایران است، اظهار داشت: با وجودی که این هیئت در همدان جوان است اما فعالیت‌های زیادی در این مدت انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر همدان با استان‌های صاحب نامی مانند تهران اصفهان و مشهد رقابت می‌کند که سابقه 40 تا 50 ساله در این ورزش دارند در صورتی که این رشته فقط شش سال است که در همدان ایجاد شده است ولی ما نسبت به این استان‌ها بسیار جلوتر هستیم که این نشان از پیشرفت همدان در ورزش شمشیربازی دارد.

سماواتی‌شریف درباره امر آموزش و استعدادیابی در این رشته ابراز کرد: ما در زمینه آموزش نیز فعالیت‌های بسیاری را انجام داده‌ایم چندین نفر از ورزشکاران علاقمند در زمینه داوری و مربی‌گری با حضور در کلاس‌های مختلف موفق به اخذ مدارک داوری و مربیگری شدند.

وی درباره سالن اختصاصی این رشته گفت: در شهرک بهشتی یک سالن اختصاصی به این رشته تعلق گرفته که سالن خوبی است، ولی با وجود وضعیت فعلی اقتصادی هیئت، موجب شد تا نتوانیم مربی خارجی خود را نگه داریم.

رئیس هیئت شمشیربازی همدان ادامه داد: مربی‌های خود استان در سطح شمشیربازان ما نیستند و ما مجبور هستیم از بیرون استان مربی آوریم که این هزینه‌بر است و به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه باید به شمشیربازی بسیار توجه بیشتری شود، اظهار داشت: شمشیربازی نیاز به حمایت مالی و سخت‌افزاری دارد، چون این هیئت از هیئت‌های فعال و پرمدال است که واقعاً نیاز به حمایت ویژه دارد که امیدواریم به زودی این اتفاق در استان همدان محقق شود.

انتهای پیام/2499/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول