اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

قوه قضائیه هیچ‌گونه ناامنی را در هیچ جای کشور برنمی‌تابد

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه برای برخورد با ناامنی بسیار جدی است و هیچ‌گونه ناامنی را در هیچ جای کشور برنمی‌تابد.

قوه قضائیه هیچ‌گونه ناامنی را در هیچ جای کشور برنمی‌تابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نشست قضائی با قضات استان کرمانشاه، اظهار داشت: دادگستری استان کرمانشاه گام‌های بسیار مثبتی در ایجاد امنیت در جامعه برداشته است.

رئیسی تصریح کرد: اراده اصلی قوه قضائیه برای برخورد با ناامنی بسیار جدی است و هیچ‌گونه ناامنی را در هیچ جای کشور برنمی‌تابد، چرا که معتقدیم هر پیشرفتی در سایه امنیت حاصل می‌شود، بنابراین با صدور و اجرای به‌موقع و مناسب احکام باید امنیت را در جامعه و مردم به‌ وجود آوریم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به تکیه مسئولان به قانون و قانون‌مداری، تصریح کرد: امروز تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان عالی نظام و خصوصا دستگاه قضائی بر قانون و قانون‌مداری است؛ پیروی از قانون باید در همه شئون مد نظر قرار گیرد و هیچ‌کس و هیچ چیز نباید ما را از این مسیر منصرف کند.

رئیسی اصلاح نظام وکالت و کارشناسی را یکی از راه‌های رسیدن به عدالت دانست و خاطرنشان کرد: نظام قضائی نمی‌تواند به تنهایی عدالت را در جامعه برقرار کند، بلکه در این راستا نظام وکالت و کارشناسی نیز باید اصلاح شود و وکیل حقیقت‌جو در شناساندن حقیقت هم به قاضی و هم به موکل کمک می‌کند و همین روحیه حقیقت‌جویی به ایجاد عدالت کمک شایانی می‌کند.

وی با خطاب قرار دادن همه دستگاه‌های اجرایی، گفت: مجموعه دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه باید در راستای پیشرفت و عدالت گام بردارند، اما در این راه به حمایت و کمک سایر دستگاه‌ها نیاز دارند و به تنهایی نمی‌شود عدالت را در جامعه برقرار کرد. موضوع عدالت و پیشرفت یک امر همگانی است و همه با کمک هم باید در این مسیر گام برداریم.

در ادامه حجت‌الاسلام مظفری به ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد دستگاه قضائی استان کرمانشاه پرداخت و بیان داشت: در ذیل خدمات صورت گرفته در دادگستری استان کرمانشاه چند مهم بیش از دیگر کارها مطمح نظر بوده که یکی از این کارها ایجاد امنیت بوده است که با توجه به برخوردهای جدی و قاطعی که صورت گرفت، توانستیم گام‌های خوبی را برداریم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه حفظ استقلال دستگاه قضائی، ضمن تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها را از دیگر اولویت‌ها دانست و گفت: استقلال دستگاه قضائی همواره سرلوحه کار بوده و در این مسیر جز اراده خداوند و قانون چیز دیگر بر دادگستری تاثیر نگذاشته است که البته همواره تعاملات خوب و سازنده‌ای با سایر دستگاه‌ها و ادارات و سازمان‌های استان داشته‌ایم.

وی گفت: در طول دوران تصدی اینجانب، حتی یک نفر قاضی به مجموعه اضافه نشده و این در حالی است که گاهی به ‌دلیل انتقالی یا بازنشستگی همکارانی از ما کم شده‌اند، اما در عین حال ما در بسیاری از آمارها رشد بسیار خوب و مثبتی داشته‌ایم تا جایی که در برخی محاکم ما سرعت رسیدگی به‌ روز شده است.

انتهای پیام/2700/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول